NCC hyr ut huvudkontor till Axfood i Torsplan

Axfood flyttar sitt huvudkontor till kontors- och handelsfastigheten Torsplan i Stockholms nya stadsdel Hagastaden. Axfood hyr 8 925 kvadratmeter och inflyttning beräknas till januari 2014.

Torsplan blir den första nya kommersiella fastigheten i den nya stadsdelen Hagastaden och beräknas stå klar 2013/2014. Fastigheten är 12 våningar, varav två under jord, och rymmer 22 000 kvadratmeter kontor och 8 000 kvadratmeter handel och service. 48 procent av fastigheten är nu uthyrd och de andra hyresgästerna är PrisXtra, Systembolaget, apotekskedjan DocMorris och en asiatisk restaurang.

– Det är nästan två år kvar till första inflyttningen i Torsplan och vi har redan hyrt ut hälften av ytorna. Att Axfood väljer att flytta sitt huvudkontor hit är ett kvitto på att utvecklingen av den nya stadsdelen Hagastaden är ett lyckat projekt och att Torsplan är en attraktiv fastighet som tillfredsställer kundernas behov, säger Fredrik Hemborg, regionchef för NCC Property Development.

Torsplan blir en GreenBuilding-fastighet och kommer att miljöklassas för nivå Excellent enligt det internationella miljöcertifieringssystemet BREEAM. Lokalerna ingår i konceptet ”Future Office by NCC”, som är ett nordiskt koncept med målet att skapa attraktiva och hållbara arbetsplatser för framtiden.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Fredrik Hemborg, regionchef, NCC Property Development, 08-585 530 31
Robert Hägg, marknadschef, NCC Property Development, 08-585 523 72
NCC:s presstelefon 08-585 519 00 eller press@ncc.se

NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing.
2010 hade NCC i Sverige en omsättning på drygt 26 Mdr SEK och cirka 9 000 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden, Baltikum och St Petersburg.

Taggar: