NCC hyr ut kontor i Kungsbron till DTZ

NCC Property Development har tecknat avtal med DTZ om att hyra 1 067 kvadratmeter i kontorsfastigheten Kungsbron i centrala Stockholm. DTZ flyttar in den 1 januari 2009. Fastigheten är sedan tidigare såld till Vital Forsikring. Hyresavtalet med DTZ medför en positiv resultateffekt som redovisas i kvartal fyra 2007.

Kungsbron, som just nu byggs, blir ett helt nytt kontorskvarter där både arbetsplatser, butiker och parkeringsplatser samlas under ett tak. NCC:s kontorsprojekt har ett strategiskt läge mitt i centrala Stockholm, precis norr om Kungsbron med direktkontakt till Arlanda Express och Stockholms centralstation. Kungsbron kommer att ge liv åt en ny del av Stockholms kommersiella centrum och ingår i en större exploatering med både kontor, hotell och bostäder på Norra Bantorget i Stockholm.

– Vi utvecklar ett nytt modernt kontorshus på 18 000 kvadratmeter i utmärkt kommunikationsläge mitt emellan World Trade Center och det nybyggda hotell som blir Stockholms största, säger Fredrik Hemborg, fastighetsutvecklare på NCC Property Development.

DTZ är en internationell fastighetsaktör som erbjuder strategisk rådgivning och operativt stöd till fastighetsägare, investerare och hyresgäster.

Tidigare har avtal tecknats med Pressbyrån som öppnar sin butik den 1 januari 2009. Uthyrning av övriga lokaler, klara för inflyttning i etapper under 2009, pågår och diskussioner förs med flera intressenter.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Fredrik Hemborg, fastighetsutvecklare, NCC Property Development, +46 (0)8 585 530 31,
+46 (0)70 398 41 88.
Magnus Widén, regionchef Stockholm, NCC Property Development, +46 (0)8 585 521 11,
Ulf Thorné, presschef, NCC AB, +46 (0)8 585 523 46, +46 (0)70 214 77 27

NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i
Norden och Baltikum. Våra kunder söker inspirerande och hållbara miljöer i fastigheter med en över tiden
stabil och säker avkastning. Vi har ett stort antal pågående projekt inom kontor, handel och logistik till ett
investeringsvärde om cirka 5 Mdr SEK.