NCC hyr ut showroom till EFG i Västra Hamnen

NCC Property Development har tecknat hyresavtal i Koggen 2 med EFG Kontorsmöbler. Möbelföretaget kommer att ha kontor och showroom i fastighetens bottenplan med skyltfönster ut mot Stora Varvsgatan i Malmö.

– European Furniture Group är norra Europas ledande kontorsinredare med spännande idéer kring framtidens arbetsplatser. Det går hand i hand med vår egen strävan att skapa attraktiva och hållbara arbetsmiljöer, säger Lotta Strömgren Jönsson, regionchef NCC Property Development Syd.

Koggen 2 är utformad för att tillgodose hyresgästernas önskemål om flexibilitet. Med NCC:s långa erfarenhet av att skapa effektiva mötesplatser, får hyresgästen stöd i att forma lokalerna så att de passar deras unika önskemål och behov. Lokalerna ingår i konceptet ”Future Office by NCC”, som är ett nordiskt koncept med målet att skapa attraktiva och hållbara arbetsplatser för kunden.

– Vi har ett flertal spännande förhandlingar på gång i Koggen 2. Aktiviteten på hyresmarknaden är hög och trenden att flytta från äldre lokaler till ändamålsenliga moderna kontor med hög miljöprofil håller i sig, säger Lotta Strömgren Jönsson.

Koggen 2 erbjuder 7 000 kvadratmeter ljusa och moderna kontorsmiljöer. Fastigheten är under uppförande och kommer att vara färdig för inflyttning under hösten 2012. Byggnaden uppförs med höga ambitioner att minimera miljöpåverkan och kommer att certifieras som GreenBuilding och miljöklassificeras enligt BREEAM på nivån Very Good.

– Våra krav på lokaler är mycket höga eftersom vi vill visa våra kunder hur samspelet mellan lokal och inredning kan påverka atmosfären i offentliga och professionella miljöer. Koggen 2 möter våra krav och ger oss dessutom ett attraktivt skyltfönster för våra möbelutställningar på bottenvåningen, säger Margareta Le Calvé, vd på EFG Kontorsmöbler AB.

I samband med färdigställandet kommer fastighetsbolaget Vasakronan, som sedan tidigare köpt Koggen 2, att formellt tillträda som ägare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Lotta Strömgren Jönsson, regionchef NCC Property Development Syd. Telefon: 040-317 443, 0734-15 43 29
Robert Hägg, marknadschef NCC Property Development. Telefon: 08-585 523 72, 0708-172 372
Margareta Le Calvé, vd EFG Kontorsmöbler AB. Telefon: 08-617 68 30, 0708-39 89 17
NCC:s presstelefon 08-585 519 00 eller press@ncc.se

NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing. 2011 hade NCC i Sverige en omsättning på 29 Mdr SEK och cirka 10 000 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden, Baltikum och St Petersburg.

Taggar: