NCC hyr ut till Max hamburgerkedja i Torsplan

NCC Property Development har tecknat hyresavtal med Max hamburgerrestauranger i Torsplan, den nya kontors- och handelsfastigheten som NCC bygger i Hagastaden. Max väljer miljöklassat och Torsplan miljöklassas enligt BREEAM.

Torsplan beräknas stå klar 2013/2014 och blir den första kommersiella fastigheten i Stockholms nya stadsdel Hagastaden. Den 12 våningar höga fastigheten, varav två under jord, rymmer 22 000 kvadratmeter kontor och 8000 kvadratmeter handel och service. Max hyr 428 kvadratmeter.

– Vi är stolta över att Max med sin tydliga miljöprofil väljer Torsplan för sin etablering. Det blir ett bra komplement till serviceutbudet i huset, för alla som ska arbeta och bo i Hagastaden. Vi har nu hyrt ut 80 procent av handelsytorna och känner ett stort intresse för de resterande två butikerna såväl som för resterande kontorsytor. De andra hyresgästerna är Coffeehouse by George, PrisXtra, Systembolaget, apotekskedjan DocMorris och en asiatisk restaurang. säger Fredrik Hemborg, regionchef NCC Property Development.

– Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår klimatpåverkan. Det gör vi genom att klimatmärka vår mat och klimatkompenserar till 100 procent genom att plantera träd i Afrika. Sedan 2010 har vi även börjat bygga eller välja miljöklassade restauranger vid många av våra nyetableringar. NCC:s Torsplan ligger helt i linje med våra miljömål, säger Richard Bergfors, vd på Max.

Byggnaden uppförs med höga ambitioner för att minimera miljöpåverkan och kommer att certifieras som GreenBuilding och miljöklassas i det internationella klassificeringssystemet BREEAM på nivå Excellent.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Fredrik Hemborg, regionchef, NCC Property Development, 08-585 530 31

Robert Hägg, marknadschef, NCC Property Development, 08-585 523 72

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, eller e-post press@ncc.se

NCC:s samtliga pressmeddelanden finns tillgängliga på www.ncc.se.

NCC är ett av de ledande bygg- och anläggningsföretagen i Norden. NCC:s försäljning uppgick 2011 till hela 53 miljarder svenska kronor och företaget har 17 500 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer affärsfastigheter på utpräglade tillväxtmarknader i Norden, de baltiska länderna och i Sankt Petersburg.

Taggar: