NCC hyr ut till Sweco i ny kontorsfastighet vid Ullevi

NCC har skrivit hyresavtal med Sweco om närmare 11 000 kvadratmeter i den nya kontorsbyggnaden vid Ullevi i centrala Göteborg. Inflyttning beräknas till andra kvartalet 2015.

Sweco flyttar till NCC:s nya projekt Ullevi Park 4 på Skånegatan i Göteborg som NCC nyligen startade utvecklingen av. Projektet är därmed uthyrt till 86 procent. Inflyttning sker under sommaren 2015.

– Vi ser med spänning fram emot att flytta till nya moderna lokaler utformade för oss. NCC är bra på att lyssna och omsätta våra behov till konkreta lösningar, säger Åsa Bergman vd, Sweco Sverige.

Ur kommunikationshänseende är fastighetens läge utmärkt. Ullevi Park 4 ligger intill Nya Ullevi, med promenadavstånd till Centralstationen där både spårvagnar och bussar stannar. Projektet är NCC:s tredje i området kring Ullevi.

– I den nya kontorsbyggnaden får Sweco en modern arbetsmiljö som är anpassad för en optimalt fungerande verksamhet enligt NCC:s koncept Future Office by NCC, säger Manne Aronsson, regionchef NCC Property Development.  Den framgångsrika uthyrningen visar att vi lyckas väl med målsättningen att erbjuda kunderna moderna och attraktiva arbetsplatser. Bra läge, högt ställda krav på arbetsmiljö och energieffektivitet är viktiga faktorer när företag söker kontorslokaler.

Fastigheten blir en GreenBuilding-fastighet och miljöklassificeras enligt det internationella miljöcertifieringssystemet BREEAM. Det innebär bland annat stor hänsyn till inomhusmiljö, ekologi, livscykel, avfall samt energi- och vattenanvändning. Lokalerna utvecklas i enlighet med konceptet ”Future Office by NCC”, som är ett nordiskt koncept med målet att skapa en attraktiv och hållbar arbetsplats för kunden.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Manne Aronsson, regionchef NCC Property Development
Robert Hägg, marknadschef NCC Property Development
Presstelefonen NCC 08-585 519 00, e-post press@ncc.se, NCC: bildbank

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press. NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing. 2012 hade NCC i Sverige en omsättning på 31,3 Mdr SEK och cirka 10 000 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden, Baltikum och St Petersburg.

Taggar: