NCC köper mark till 110 bostäder i Bromma

NCC Boende har förvärvat mark av Fastighets AB Brostaden. Nu kan NCC:s planer för 110 nya bostadsrätter i Linaberg i Bromma ta fart.

– Det är riktigt glädjande att detaljplanen nu har vunnit laga kraft och vi därmed kan fortsätta utveckla ett av Stockholms intressantaste bostadsområden. Med våra nya bostadshus i Linaberg kan vi förverkliga fler bostäder till Stockholmarna, säger Fredrik Hemborg regionchef för Flerbostadshus i Stockholm.

Det nya kvarteret kommer att byggas nära Bällstaån i anslutning till stadsdelen Annedal som byggs under temat ”för barn i alla åldrar”. Lägenheterna får 1-5 rum och kök. Försäljningsstarten planeras till början av 2014.

Linaberg ligger i stadsdelen Mariehäll i Bromma alldeles intill Sundbyberg. Här byggs just nu nya Annedal med drygt 2 000 bostäder. Miljön kring Annedal utvecklas med fokus på barnen.

Läs mer om bostäderna på NCC:s hemsida:

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Fredrik Hemborg, regionchef, Flerbostadshus region Stockholm, NCC Boende. Telefon 08-585 530 31, 070-398 41 88

Göran Eriksson, avdelningschef, Flerbostadshus region Stockholm, NCC Boende. Telefon 08-585 525 57, 070- 398 41 30

Maria Schelin, kommunikationsansvarig, NCC Boende. Telefon 08-585 515 27, 070-618 50 94

Presstelefon NCC 08-585 519 00 eller press@ncc.se

Samtliga NCC:s pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing. 2012 hade NCC i Sverige en omsättning på 31,3 Mdr SEK och cirka 10 000 anställda. NCC Housing utvecklar och säljer bostäder på utvalda marknader i Norden, Tyskland, Baltikum och St Petersburg.

Taggar: