NCC Nordens bästa fastighetsutvecklare tredje året i rad

NCC Property Development har utsetts till den bästa fastighetsutvecklaren i Norden för tredje gången av den internationella finanstidskriften Euromoney. Liksom tidigare har tidningens läsare röstat fram vinnarna.

Euromoneys undersökning ”Real Estate Award 2010” gjordes i våras, för sjätte året i rad. I en webbaserad enkät röstar läsarna bland annat fram bästa fastighetsutvecklare, rådgivare, kommersiella banker och investmentbanker samt investerare i 54 länder.

NCC Property Development kom på första plats i kategorin bästa fastighetsutvecklare i Norden och fick även förstaplaceringar som bästa fastighetsutvecklaren i Danmark och Norge.

Arbetar i hela Norden

Genom att arbeta i hela Norden finns en lokal kunskap men också styrkan av att tillhöra ett stort företag som NCC. Med kombinationen lång erfarenhet av fastighetsutveckling och en fokusering på framtiden, kan företaget utveckla miljöer för arbete, handel och logistik som är anpassade till både dagens och framtidens behov.

– Vår strävan är att erbjuda kunderna de bästa arbetsmiljöerna. En av framgångsfaktorerna är Future Office by NCC som grundar sig på omfattande studier kring framtidens arbetsplatser och miljöer, tillika vårt verktyg för att skapa detsamma för våra kunder, säger Joachim Hallengren, affärsområdeschef NCC Property Development.

Läsare från fastighetsbranschen har svarat på Euromoneys webbenkät. De fick frågan vilka länder de hade mest kunskap om och utifrån dessa länder fick de nominera de företag som de tyckte var bäst.

Mer om Future Office: www.ncc.se/kontor
Mer om Euromoney: www.euromoney.com

För frågor, vänligen kontakta:
Robert Hägg, marknadschef NCC Property Development, 08-585 523 72
Joakim Hallengren, chef NCC Property Development, 08-585 530 07

NCC:s presstelefon: 08-585 519 00

Samtliga NCC:s pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2009 en omsättning på 52 Mdr SEK och 18 000 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden och Baltikum.

Taggar: