NCC populärast i byggbranschen bland ingenjörsstudenter

NCC hamnar på första plats i byggbranschen i Universums undersökning bland ingenjörsstudenter i Norden.

När 48 000 nordiska universitetsstudenter rankar sina ideala arbetsgivare placerar sig NCC högt på listorna. Inte bara i byggbranschen där NCC ligger etta, utan även totalt sett där NCC placerar sig på sjunde plats bland de nordiska ingenjörsstudenterna.

Det innebär att NCC är en av de populäraste arbetsgivarna bland universitetsstudenter i Norden och dessutom det populäraste byggbolaget.

– De företag som placerar sig högt på rankingen förknippas med goda karriärmöjligheter och innovation, något som är viktigt för dagens talanger på väg ut på arbetsmarknaden, säger Claes Peyron, Sverigechef och Global Head of Insight på Universum.

Detta är något som Ulrika Mehrotra, ansvarig för Employer Branding på NCC håller med om.

– Ja, och i tillägg till detta är det dessutom så att våra medarbetare tycker att vi har en trevlig arbetsmiljö med hjälpsamma kollegor, vilket kommer fram i egna undersökningar vi gjort på NCC i Norge, Danmark, Sverige och Finland, som i sin tur kommer från våra värderingar: ärlighet, tillit och respekt.

Resultaten baseras på Universums studentundersökningar 2013 med 47 900 svarande studenter från de främsta universiteten i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ulrika Mehrotra, ansvarig för Employer Branding NCC AB,
Telefon 08-585 518 91
Presstelefonen NCC 08-585 519 00, e-post press@ncc.se, NCC: bildbank

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press. NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2012 en omsättning på 57 Mdr SEK och 18 000 anställda.

Taggar: