NCC Property Development rekryterar ny Business Controller

NCC rekryterar Karolina Roos som Business Controller för affärsområdet NCC Property Development. Hon tillträder den 1 januari 2013.

Karolina Roos kommer närmast från Skanska där hon arbetat som CFO, Residential Development Nordic. I denna funktion har hon haft ansvar för finansiell styrning och kontroll samt rapportering och redovisning av affärsområdets verksamhet inkl budget- och prognosarbete, verksamhetsstyrning med utveckling av processer, analyser och nyckeltal. Hon har också varit drivande i ledningsgruppen med operativa och strategiska frågor.

– Projektutveckling är oerhört spännande och jag brinner för att arbeta i nära samarbete med verksamheten, där vi tillsammans skapar hållbara fastigheter för människor att verka i. NCC är ett spännande bolag och jag ser fram emot att få arbeta tillsammans med mina nya kollegor, säger Karolina Roos, tillträdande Business Controller på NCC Property Development.

I rollen som Business Controller kommer Karolina att ha ansvar för all rapportering och redovisning av utvecklingsprojekt i affärsområdet, där hon ska säkerställa och utveckla den redan höga kvalitetsnivån. Karolina kommer att rapportera till Joachim Hallengren, affärs­områdes­chef NCC Property Development och kommer att ingå i affärsområdesledningen. Karolina har tidigare arbetat på NCC i rollen som Business Controller på koncernstaben och har även 10 års erfarenhet som Business Controller på JM.

– Jag ser fram emot att få en duktig och erfaren medarbetare som Karolina till vårt team. Hennes kompetens, initiativkraft och engagemang kommer att komplettera vårt redan starka team väl, vilket gör att vi kan fortsätta utveckla NCC Property Development och vår affär, säger Joachim Hallengren, affärsområdeschef NCC Property Development.

Karolina efterträder Sven-Åke Karlsson som innehaft tjänsten som Business Controller för affärsområdet i 15 år. Sven-Åke kommer att fortsätta arbeta som Senior Advisor på uppdrag av Ann-Sofie Danielsson, Chief Financial Officer, NCC AB.

– Sven-Åke har arbetat i över 3o år inom NCC och det är glädjande att NCC-koncernen även fortsättningsvis får ta del av Sven-Åkes långa och gedigna erfarenhet, avslutar Joachim Hallengren.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Joachim Hallengren, affärsområdeschef NCC Property Development. Telefon: 0706-43 95 68
Karolina Roos, tillträdande Business Controller, NCC Property Development. Telefon: 0735-22 45 46

NCC:s presstelefon: 08-585 519 00 eller press@ncc.se

Samtliga NCC:s pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press. NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2011 en omsättning på drygt 53 Mdr SEK och 17 500 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden, Baltikum och St Petersburg

Taggar: