• NCC/

NCC Property Development utser Marius Møller som ny chef i Danmark

Marius Møller har anställts som vd och ansvarig för den danska verksamheten i NCC Property Development A/S och tillträder tjänsten den 1 oktober 2012.

Marius har arbetat inom NCC Property Development i Danmark de senaste 16 åren, senast som regionchef för Köpenhamnsområdet. Han har förvärvat en gedigen erfarenhet av affärer inom kommersiell fastighetsutveckling genom sitt arbete med ett stort antal utvecklingsprojekt i Köpenhamnsområdet.

Marius har ytterligare flera års erfarenhet av projektutveckling genom sin tidigare anställning på Rasmussen & Schiötz med dotterbolaget R&S Baugesellschaft där han arbetat med både kommersiella- och bostadsprojekt i Tyskland.

Marius kommer att rapportera till Joachim Hallengren, affärsområdeschef NCC Property Development och han kommer att ingå i affärsområdesledningen.

– Det känns som ett naturligt val att utse Marius Møller till denna viktiga position då han är väl etablerad såväl i branschen som internt i företaget, säger Joachim Hallengren, affärsområdeschef för NCC Property Development. Jag är glad att Marius tackat ja till utmaningen att leda och utveckla verksamheten vidare på den krävande danska marknaden.

Marius efterträder Nikolaj Hertel som går i pension efter 22 år på posten som VD för NCC Property Development i Danmark. Nikolaj kommer att fortsätta arbeta på uppdrag av Joachim Hallengren i en roll som Senior Advisor inom affärsområdet NCC Property Development.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Joachim Hallengren, Affärsområdeschef NCC Property Development. Telefon 0706-43 95 68

Marius Møller, Regionchef NCC Property Development Danmark. Telefon +45 24 88 73 73

Annette Kaunitz, Marknads- och kommunikationschef NCC Property Development. Telefon 0708-390 337

NCCs presstelefon 08-585 519 00 eller press@ncc.se

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press.

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2011 en omsättning på drygt 53 Mdr SEK och 17 500 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden, Baltikum och St Petersburg.

Taggar: