NCC rekryterar för ökat bostadsbyggande i Stockholm

För att sätta ytterligare fokus på att hitta och utveckla mark till fler nya bostäder i Stockholmsregionen förstärker NCC Boende sin affärsutveckling med två nya medarbetare i Stockholm. En av dem, Lars Berglund från Stockholms Stad, blir ny affärsutvecklingschef.

– Vi är glada att knyta Lars till oss med många års erfarenhet av stadsutveckling, markförsäljning och exploatering från den kommunala sidan. Med sina kunskaper om Stockholmsregionen kan han bidra starkt till att vi kan erbjuda Stockholmarna fler bostäder. Han är också en duktig och omtyckt ledare, säger Fredrik Hemborg, regionchef Flerbostadshus, NCC Boende i Stockholm

Lars Berglund blir ny affärsutvecklingschef på NCC Boende. Han kommer senast från Stockholms stad där han arbetat på avdelningen för projektutveckling med ansvar för exploatering i innerstaden och del av västerort. Lars har även varit exploateringschef i Haninge kommun.

Hanna Ivansson går in som affärsutvecklare på NCC Boende i Stockholm. Hon har tidigare arbetat med projektutveckling på Sjaelsö och med fastighetsfinansiering inom Aareal Bank.

Både Lars och Hanna börjar sina tjänster på NCC Boende den 18 augusti.

Behovet av fler bostäder i storstäderna är stort. Därför fokuserar NCC på att öka takten i sitt utbud genom att hitta mer tillgänglig mark som passar för att bygga och utveckla bostäder i egen regi på.

Enligt en färsk undersökning bland storstadsbor i Stockholm, Malmö och Göteborg om boende och byggande, som Uniteds Minds gjort på uppdrag av NCC, tycker de att en viktig åtgärd för att minska bostadsbristen i storstäderna är att kommunen upplåter mer mark till nya bostadsbyggen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Fredrik Hemborg, regionchef Flerbostadshus, region Stockholm, NCC Boende. Telefon 08- 585 530 31 eller 070- 398 41 88

Maria Schelin, kommunikationsansvarig, NCC Boende AB, Sverige. Telefon 08-585 515 27 eller 070-618 50 94

Presstelefon NCC 08-585 519 00 eller press@ncc.se

Samtliga NCC:s pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing. 2013 hade NCC en omsättning på 58 Mdr SEK och cirka 18 500 anställda. NCC Housing utvecklar och säljer bostäder på utvalda marknader i Norden, Tyskland, Baltikum och St Petersburg.

Taggar: