NCC:s logistikprojekt Hälsobrunnen fullt uthyrt

Läs original

NCC:s första byggnad Hälsobrunnen i Brunna Logistikpark är nu fullt uthyrd och inflyttning sker i december i år. Nu planeras för nästa etapp.

I Brunna Logistikpark skapar NCC utrymme för tillväxt i Upplands-Bro. Första projektet – Hälsobrunnen blir färdigt under 2015 och är nu fullt uthyrt till Edström Logistics samt Svenskt kosttillskott.

Edström Logistics är en tredjepartslogistiker som hanterar sina kunders lager, orderhantering och distribution. De flyttar in på 7 244 kvadratmeter. Svenskt kosttillskott som säljer kosttillskott via e-handel flyttar in på cirka 3 300 kvadratmeter lageryta och kontor.

– Vi har växt ur våra befintliga lokaler. I Hälsobrunnen får vi hållbara, energisnåla och helt enkelt effektivare lokaler som möjliggör den tillväxt vi ser framför oss, säger Mathias Niebel, vd Edström Logistics.

Detaljplanen för Brunna Logistikpark vann laga kraft 2014 och första logistikhallen står klar 2015, fullt uthyrd. NCC:s mål är att starta nästa etapp i Brunna under året. Här finns plats för flera olika hyresgäster som vill ha lagerlokaler från 1 500 kvadratmeter och uppåt. Brunna har bästa förutsättningar för lager och logistik. Läget alldeles invid E18 gör det lätt för lastbilar att angöra, och det innebär också ett utmärkt skyltläge för den som vill nå de hundratusentals bilar som passerar varje dag. Många företag visar intresse för Brunna och fördelarna är många. Brunna har den omedelbara närheten till Stockholm, särskilt nu när E18 och Kymlingelänken byggs färdigt. Resan från Mätarvägen i Brunna till avfarten från E18 till Barkarby tar bara några få minuter.

– Här kan vi tillsammans med hyresgästen utveckla lagerlokaler bortom begränsningarna som gamla lokaler innebär. Högt i tak, hållfasta golv, rätt pelarindelning och låga energikostnader. Allt utifrån hyresgästens behov av ett effektivt flöde i en miljöklassad byggnad, säger Olle Forsberg regionchef på NCC Property Development.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Olle Forsberg, regionchef, NCC Property Development Sverige
Robert Hägg, marknadschef, NCC Property Development Sverige

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC:s bildbank

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen inom bygg, fastighetsutveckling och infrastruktur i norra Europa med en omsättning på 57 Mdr SEK och 18 000 anställda 2014. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.

Taggar: