NCC:s Torsplan blir huvudkontor för Mekonomen

NCC har skrivit hyresavtal med Mekonomen Nordic om 1 355 kvadratmeter i det nya kontors- och handelshuset Torsplan i Hagastaden, Stockholm. Inflyttning beräknas till 1 april 2014.

- Vi ser fram emot att flytta till nya moderna lokaler utformade för oss. NCC har lyssnat på våra önskemål och omsatt våra behov till konkreta lösningar, säger Nils-Erik Brattlund Etableringschef, Mekonomen Group.

I april 2014 flyttar Mekonomen Nordic in i fastigheten Torsplan där man hyr ca 1 355 kvadratmeter kontorsyta. Nu återstår endast 2 500 kvadratmeter kontorsyta samt 1 285 kvadratmeter handelsyta av totalt 30 000 kvadratmeter.

- Det är roligt att ytterligare ett företag med starkt varumärke väljer Torsplan för sitt huvudkontor och att vi samtidigt upplever en fortsatt stor efterfrågan för de kvarvarande ytorna, säger Olle Forsberg regionchef, NCC Property Development.

Torsplan såldes tidigare i år till KLP Fastigheter AB som tillträder fastigheten i slutet av fjärde kvartalet 2013. Axfood, Structor, Inspektionen för vård och omsorg, Max Hamburgerrestaurang, Systembolaget och Hemköp är några av de företag som valt att etablera sig i Torsplan.

Hagastaden, som ligger mellan Norra Stationsgatan och Karolinska Sjukhuset, utvecklas till en av Stockholms helt nya stadsdelar med världsledande forskning och avancerad vård, med en blandning av kontor, bostäder, parkområden och handel.

NCC utvecklar Torsplan för att miljöcertifieras i nivå Excellent enligt det internationella miljöcertifieringssystemet BREEAM. Det innebär bland annat stor hänsyn till inomhusmiljö, ekologi, livscykel, avfall samt energi- och vattenanvändning. Fastigheten blir även en GreenBuilding. Lokalerna ingår i konceptet ”Future Office by NCC”, som är ett nordiskt koncept med målet att skapa en attraktiv och hållbar arbetsplats för kunden.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Olle Forsberg, regionchef, NCC Property Development Sverige

Telefon 08-585 525 46

Robert Hägg, marknadschef, NCC Property Development Sverige

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC: bildbank

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2012 en omsättning på 57 Mdr SEK och 18 000 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden och Baltikum.

Taggar: