• NCC/

NCC säljer Airport Plaza Business Park Largo, Helsingfors, Finland, för cirka 175 MSEK

NCC Property Development Oy har sålt Airport Plaza Business Park Largo till fastighetskapitalfonden Real Estate Fund Finland I, som förvaltas av Pohjola Kiinteistösijoitus Oy. Försäljningen av fastigheten har en positiv resultateffekt som redovisas i första kvartalet 2009.

Airport Plaza Business Park är beläget i Aviapolis-området i Vanda. Plaza Largo är den sjunde färdigställda byggnaden, omfattar 6.160 kvadratmeter kontor och blev klart i december 2008. Fastigheten är uthyrd till cirka 65 procent. NCC ansvarar för uthyrningen av resterande areor i fem år eller tills alla lokaler är uthyrda och har gjort full avsättning för hyresgarantier.

– Aviapolis har blivit ett av de mest intressanta företagsområdena i Helsingforsregionen och efterfrågan på lokaler här är stor. Det är ett attraktivt område både för hyresgäster och investerare, säger Jorma Ahokas, chef för NCC Property Development Finland.

För vidare information, vänligen kontakta:

Tapio Rantanen, Regionchef, NCC Property Development Oy, +358 050 516 5292
Jorma Ahokas, Managing Director, NCC Property Development Oy, +358 50 67390
Lovisa Lagerström Lantz, vik. presschef, NCC AB, +46 (0)8 585 523 46, +46 (0)70 592 45 46

Taggar: