NCC säljer bostadsprojekt i Köln för 113 MSEK

NCC Housing i Tyskland har sålt ett projekt med 70 lägenheter i Köln till Hamburg Trust Asset Management GmbH för 113 MSEK. Projektet tillträds och resultatavräknas i fjärde kvartalet 2012.

Projektet som ligger på Kölner Straße i distriktet Porz i Köln omfattar totalt 4 300 kvadratmeter mark och 6 535 kvadratmeter boyta. På marken uppförs två byggnader med sammanlagt 70 lägenheter och 71 garageplatser.

Bygget inleddes i oktober 2011 och projektet kommer färdigställas och överlämnas till köparen under det fjärde kvartalet 2012. NCC ansvarar för att hyra ut lägenheterna och kommer att utfärda en sex månaders uthyrningsgaranti efter färdigställandet för de lägenheter som eventuellt inte blir uthyrda.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Olle Boback, chef NCC Housing Tyskland. Telefon: +49 3361 670-433
Charlotte Hagman, kommunikationschef NCC Housing. Telefon: 08-585 516 84 eller 070-376 10 64
NCC:s presstelefon 08-585 519 00 eller press@ncc.se

NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing. 2011 hade NCC i Sverige en omsättning på drygt 29 Mdr SEK och cirka 10 000 anställda. NCC Housing utvecklar och säljer bostäder på utvalda marknader i Norden, Tyskland, Baltikum och St Petersburg.

Taggar: