• NCC/

NCC säljer Falcon Business Park Tinnu, Helsingfors, Finland, för 237 MSEK

NCC Property Development Oy har sålt den andra etappen av Falcon Business Park i Finland med tillträde den 30 september. Köpare är Aberdeen Nordic Fund I SICAV (Aberdeen) och köpesumman är 237 MSEK. Resultatet kommer att resultatföras i det tredje kvartalet 2008.

Falcon Business Park ligger i Otnäs, Esbo och består totalt av fyra fastigheter. Falcon Tinnu är den andra etappen av Falcon Business Park och är idag uthyrd till cirka 85 procent. Falcon Tinnu består totalt av 6350 kvadratmeter inklusive 160 parkeringsplatser och färdigställdes i september 2008. NCC ansvarar för uthyrningen av vakanta areor i maximalt tre år alternativt till dess arean är uthyrd. Hyresgarantin kan maximalt uppgå till en årshyra avseende de outhyrda areorna.

NCC sålde den första etappen, Falcon Hali, till Aberdeen i juni 2007 vilken nu är i det närmaste fullt uthyrd. De två återstående etapperna ingår i ett ramavtal med Aberdeen och den tredje etappen, Falcon Lago, påbörjades i juni 2008.

− Intresset för lokaler i Falcon Business Park är stort. Bland hyresgästerna återfinns bland andra Janssen-Cilag, Mercuri-international och Indcrea, säger Tapio Rantanen, Regionchef för Esbo/Vantaa inom NCC Property Development.

För vidare information, vänligen kontakta:
Tapio Rantanen, Regionchef, NCC Property Development Oy, +358 050 516 5292 or
Jorma Ahokas, Managing Director, NCC Property Development Oy, +358 50 67390
Lovisa Lagerström Lantz, vik. presschef, NCC AB, +46 (0)8 585 523 46, +46 (0)70 592 45 46

Alexander Tannenbaum, Fund Manager, Aberdeen Property Investors Deutchsland GmbH, +49 22 16 503 140
Sampsa Ratia, Asset Manager, Aberdeen Property Investors Finland Oy, +358 405644456