NCC säljer mark med bygguppdrag i Berlin till Bewag

NCC Housing i Tyskland, NCC Deutschland GmbH, har tecknat ett avtal med pensionsfonden Bewag (Vattenfall group) om försäljning av ett markområde med tillhörande bostadsentreprenad i Berlin-Pankow, en stadsdel i Berlin. Uppdraget omfattar tre flerfamiljshus med totalt 78 lägenheter.

Affären mellan NCC Housing i Tyskland och pensionsfonden Bewag är den andra affären som parterna genomför tillsammans. För ett år sedan genomförde NCC och Bewag en liknande affär, då NCC sålde 104 lägenheter i Glienicke/Nordbahn, norr om Berlin. – Vår kärnaffär är att utveckla bostäder i egen regi, men denna typ av affärer med investerare och större fonder som Bewag är ett strategiskt viktigt komplement. Att Bewag ger oss förtroende i ytterligare ett bostadsprojekt är ett tecken på att de är nöjda med vårt tidigare arbete, säger Olle Boback, vd för NCC Housing i Tyskland. I den första etappen av bygguppdraget uppför NCC tre bostadshus med totalt 78 lägenheter. Total planeras nio flerbostadshus på platsen. Arbetena startar omgående. För ytterligare information, vänligen kontakta: Olle Boback, vd för NCC Housing i Tyskland, tel, +49(0)33 616 704 33 Charlotte Hagman, informationschef, NCC Housing, tel +46(0)8 585 516 84, eller +46(0)70 376 10 64