NCC säljer Svanenmärkt hyreshus i Kungälv

Lincoln Fastigheter AB köper 27 inflyttningsklara hyresrätter i Ytterby i Kungälv av NCC Boende. Hyreshusen är Svanenmärkta, håller en hög kvalitet och har låg driftkostnad.

– Får vi bara tillgång till mark och en vettig detaljplan så kan vi utveckla denna typ av hyresrätter i hela Sverige. De har kort byggtid och har hög kvalitet till en rimlig kostnad, säger Mattias Lundgren, vd för NCC Boende i Sverige.

Vi ser Ytterby som ett mycket strategiskt läge med sin närhet till både Göteborg och västkustens pärlor. Med NCC som partner kändes detta som ett mycket bra tillfälle att förvärva ett nybyggt hyreshus, säger Mathias Abraham, vd för Lincoln Fastigheter AB.

Huset som bygger på ett industriellt byggsystem kan användas i hela Sverige. Det ger en kort och resurssnål byggprocess på cirka ett år. Alla hus kan också Svanenmärkas, vilket även garanterar en sund inomhusmiljö och låg miljöpåverkan.

– Våra hyreshus i Ytterby visar att både investerare och hyresgäster efterfrågar nya hyresrätter även på mindre orter. Via vårt bolag NCC Hyresboende vill NCC vidareutveckla hyresrätten i Sverige och vi söker efter mer byggbar mark för denna typ av hyresrätter, säger Mattias Lundgren.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mattias Lundgren, vd, NCC Boende AB. Telefon 08-585 517 65

Maria Schelin, kommunikationsansvarig, NCC Boende AB. Telefon 08-585 515 27, 070-618 50 94

Presstelefon NCC 08-585 519 00 eller press@ncc.se

Samtliga NCC:s pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing. 2013 hade NCC en omsättning på 58 Mdr SEK och cirka 18 500 anställda. NCC Housing utvecklar och säljer bostäder på utvalda marknader i Norden, Tyskland, Baltikum och St Petersburg.

Taggar: