NCC samarbetar med Meter Television och Äntligen Hemma

Meter Television och Äntligen Hemma har valt NCC:s bostadsprojekt i Norra Djurgårdsstaden för två avsnitt i höst.

Under två avsnitt i december kommer en NCC-lägenhet i Norra Djurgårdsstaden att inredas och stylas av experter.

– Det ska bli spännande att se vad som händer när en färdig men tom lägenhet med öppen planlösning får karaktär. Vår förhoppning är att resultatet ska inspirera och visa nya möjligheter för vad man själv kan göra, säger projektchef Mats Nissling, NCC Boende, region Stockholm.

Att köpa en nyproducerad lägenhet innebär att den som ska flytta in är med tidigt och väljer golv, färgsättning och grundstil i kök och badrum. Tiden fram tills NCC byggt klart och nyckeln lämnas över innebär ofta många tankar och funderingar kring hur den nya bostaden ska inredas. I de två avsnitten kommer vi få se hur proffsen tänker.

Norra Djurgårdsstaden är kanske ett av de mest spännande bostadsprojekten just nu i Stockholm. Tillsammans med Hammarby sjöstad är de Stockholms miljöprofilerade utvecklingsområden. NCC erbjuder många lägenhetstyper i olika storlekar, alla ljusa och välplanerade.

Läs mer om NCC:s bostäder i Norra Djurgårdsstaden.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mats Nissling, projektchef region Stockholm, NCC Boende AB. Telefon 08-585 585 515 51, 070-329 92 82

Maria Schelin, kommunikationsansvarig, NCC Boende AB. Telefon 08-585 515 27, 070-618 50 94

Presstelefon NCC 08-585 519 00 eller press@ncc.se

Samtliga NCC:s pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing. 2012 hade NCC i Sverige en omsättning på 31,3 Mdr SEK och cirka 10 000 anställda. NCC Housing utvecklar och säljer bostäder på utvalda marknader i Norden, Tyskland, Baltikum och St Petersburg.

Taggar: