NCC skapar trygg utemiljö åt Kalmarhem

Läs original

NCC har tecknat ramavtal med Kalmarhem om att skapa en trygg och tillgänglig utemiljö i fyra bostadsområden i Kalmar. Ordervärdet uppgår till cirka 70 MSEK.

Illustration: BSV arkitekter & ingenjörer ab

Avtalet omfattar fyra befintliga bostadsområden i Kalmar, bestående cirka 1 000 lägenheter, där utemiljön ska rustas upp och göras om för att de boende ska känna sig trygga dag- och kvällstid. NCC kommer bland annat att förbättra belysningen och skapa mötesplatser, lekplatser och aktivitetsytor.

Hyresgästerna i bostadsområdena har tillfrågats hur de vill att utemiljön ska vara och deras åsikter ligger till grund för utformningen. Fokus för omgörningen är trygghet och tillgänglighet.

− NCC har stor erfarenhet av att skapa trivsamma och trygga utemiljöer. Vi ser fram emot att i nära samarbete med Kalmarhem utveckla miljön för de boende så att de ska känna sig trygga och trivas i områdena, säger Per Karlsson, produktionschef, NCC Infrastructure.

Arbetet beräknas starta i februari 2019 och beräknas vara klart oktober 2020.

Projektet görs i strategisk partnering och utförandedelen är en totalentreprenad. Avtalet uppgår till cirka 70 MSEK och löper över två år med möjlighet till förlängning i två år, vilket ger maximal ramavtalstid på fyra år. Affären orderregistreras i första kvartalet 2019 i affärsområde NCC Infrastructure.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Gustaf Dahlgren, projektchef NCC Infra, 070-658 19 66
Tove Stål, presschef NCC, 076-521 61 02

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC:s Mediabank

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 300 anställda 2018. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.