• NCC/

NCC startar utvecklingen av ny kontorsbyggnad i centrala Göteborg

NCC Property Development startar utvecklingen av en ny kontorsbyggnad vid Ullevi. Byggnaden består av 19 500 kvadratmeter uthyrningsbar yta och beräknas stå klar i tredje kvartalet 2015. Uthyrningsgraden är 28 procent.

Nu startar NCC utvecklingen av ytterligare en kontorsbyggnad i centrala Göteborg. Adressen är Skånegatan 1-3 vilket är intill Ullevi med promenadavstånd till Centralstationen. Projektet omfattar 19 500 kvadratmeter uthyrningsbar yta och fastigheten beräknas färdigställas under kvartal 3 2015.

– Fastigheten är den tredje i raden av fastigheter som NCC utvecklar i Ulleviområdet. Först ut var Ullevi Park 1 under 2009. Tidigare i år färdigställdes Ullevigatan 17-19 och nu är det dags för intilliggande Skånegatan 1-3. Framgången i Göteborg bekräftar att vi erbjuder våra kunder de bästa produkterna och befäster vår position som ledande fastighetsutvecklare, säger Mikael Graffman Sverigechef för NCC Property Development.

Fastigheten blir en GreenBuilding-fastighet och certifieras enligt det internationella miljöcertifieringssystemet BREEAM. Det innebär bland annat stor hänsyn till inomhusmiljö, ekologi, livscykel, avfall samt energi- och vattenanvändning. Lokalerna utvecklas i enlighet med konceptet ”Future Office by NCC”, som är ett nordiskt koncept med målet att skapa en attraktiv och hållbar arbetsplats för kunden.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Mikael Graffman, Sverigechef, NCC Property Development AB
Telefon 08-585 530 32
Robert Hägg, marknadschef, NCC Property Development AB
Telefon 08-585 523 72
Presstelefonen NCC 08-585 519 00, e-post press@ncc.se, NCC: bildbank

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press. NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing. 2012 hade NCC i Sverige en omsättning på 31,3 Mdr SEK och cirka 10 000 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden, Baltikum och St Petersburg.

Taggar: