NCC startar utvecklingen av ny kontorsbyggnad i Finland

NCC påbörjar utvecklingen av en ny kontorsbyggnad i Esbo i Helsingforsområdet. Kontorshuset omfattar cirka 5 300 kvm uthyrningsbar kontorsyta.

Den nya byggnaden är Alberga Business Park fas D, vilket är den fjärde etappen av Alberga Business Park, som totalt omfattar fem faser.

"Finland är en av våra huvudmarknader. Med Alberga Business Park har vi fokuserat på en hållbar och modern lösning och har varit mycket framgångsrika i genomförandet. Jag är väldigt glad över att starta detta nya projekt i Finland ", säger Carola Lavén affärsområdeschef, NCC Property Development.

Alberga Business Park är utvecklat av NCC Property Development och ligger i Alberga, Esbo, i huvudstadsregionen. Platsen ligger nära pendeltågsstationen, Ring 1, och har bra tjänsteutbud i området. De tre tidigare faserna av Alberga Business Park är nästan fullt uthyrda och genomfördes under åren 2012-2013.

Alberga Business Park etapp D kommer att certifieras enligt det internationella miljöcertifieringssystemet BREEAM i nivån "Very Good". Det innebär att stor vikt kommer att läggas till byggnadens inomhusmiljö, ekologi och livscykel, samt energi-och vattenförbrukning.

Lokalerna utvecklas även i enlighet med konceptet ”Future Office by NCC”, som är ett nordiskt koncept med målet att skapa en attraktiv och hållbar arbetsplats för kunden.

Projektet drivs i egen regi och entreprenaden orderregistreras i affärsområdet NCC Construction Finland under andra kvartalet 2014.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Carola Lavén, affärsområdeschef, NCC Property Development 070-177 16 74

Robert Hägg, marknadschef, NCC Property Development 0708-172 372

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC: bildbank

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2013 en omsättning på 58 Mdr SEK och 18 500 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter.

Taggar: