NCC utvecklar handel i Eslöv för Willys och DocMorris Apotek

NCC Property Development utvecklar 4000 kvadratmeter handel på Berga i Eslöv. NCC har tecknat hyresavtal med Axfood om en Willy:s matbutik och DocMorris Apotek. De flyttar in hösten 2011, men det finns plats för mer handel när Eslöv förväntas växa.

I takt med att Lundaregionen utvecklas växer även Eslöv, två mil norr om Lund. Idag har Eslöv ett mindre handelsutbud än närliggande orter, men med en växande befolkning förväntas det öka.

– När stora forskningsföretag som ESS och MAX IV etablerar sig i Lund ökar även inflyttning till Eslöv. Vi bedömer därför Eslöv som en intressant marknad där fler invånare och ett bättre utbud ökar efterfrågan av dagligvaror och sällanköpsvaror lokalt, säger Fredrik Johansson, fastighetsutvecklare på NCC Property Development.

I första etappen bygger NCC om den befintliga byggnaden, som idag rymmer Berga Lågprismarknad. Här får Willy:s en 3500 kvadratmeter stor affärslokal och den nya apotekskedjan DocMorris butik blir 220 kvadratmeter. De beräknas öppna under hösten 2011.

NCC planerar även en andra etapp på samma plats med nyproduktion av cirka 6000 kvadratmeter sällanköpshandel. Den beräknas vara färdigställd under 2012. Arbetet att hyra ut lokalerna påbörjas i januari 2011.

Berga Lågprismarknad stänger i slutet av december och flyttar till sina butiker i Eslöv och Hörby.

Läs gärna mer om NCC Property Development utveckling av handelsplatser i Sverige.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Fredrik Johansson, fastighetsutvecklare, NCC Property Development, 040-31 71 52

Lotta Strömgren Jönsson, regionchef Syd, NCC Property Development, 040-31 74 43

Johanna Eurén, PR-ansvarig, Willys, 0703-46 13 48

Märit Wikström, presskontakt, DocMorris Apotek, 0738-25 57 11

NCC´s pressetelefon: +45 08-585 519 00, E-mail: press@ncc.se

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press

NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing.

2009 hade NCC i Sverige en omsättning på knappt 29 Mdr SEK och cirka 10 000 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden och Baltikum.

Taggar: