NCC ViaSafe säkrar Triathlon i Stockholm

När Vattenfall World Triathlon Stockholm anordnar Sveriges största triathlontävling mitt i Stockholms innerstad den 22 – 23 augusti, kan deltagarna fokusera helt på att vinna. NCC ViaSafe sköter avspärrningarna som separerar atleterna från publik och trafik.

Elitdamer, elitherrar och motionärer kommer att simma, cykla och springa i hjärtat av Stockholm inför tusentals åskådare i helgen. I samband med Triathlontävlingen kommer flera gator att stängas av i centrala Stockholm, främst kring Gamla stan.

– Så här stora arrangemang i Stockholms innerstad kräver säkerhetsavspärrningar. Med avspärrningarna upprättar vi säkerhet för tävlingsdeltagarna och publiken. Det är första gången NCC ViaSafe etablerar en sådan här typ av evenemangsavspärrning. Det är ett kul och lite annorlunda uppdrag vi har fått av arrangören Lagardère Unlimited Events, säger Frida Panzar, Marknadschef på NCC Division Road Services.

Under de två tävlingsdagarna bygger och anpassar NCC ViaSafe avspärrningarna utifrån de olika tävlingarna. Elitdeltagarna som inleder och avslutar Triathlon har en mindre bana koncentrerad till Gamla stan. Medan motionärerna har en större tävlingsbana som sträcker sig från Stadshuset till Norr Mälarstrand, Långholmen och Söder Mälarstrand med målgång vid Stockholms Slott.

– Vår uppgift är att upprätta avstängning för elitdamernas tävling på lördag eftermiddag, sedan utöka banan till motionärernas tävling på söndag förmiddag och sedan minska avspärrningen igen till elitherrarna som avslutar på söndag eftermiddag. Säger Camilla Nilsson, arbetsledare på NCC ViaSafe och ansvarig för trafikavspärrningen kring Vattenfall World Triathlon Stockholm.

Alla åskådare och tävlande bör undvika att ta bilen till Stockholms innerstad under helgen. Se aktuell trafikinformation på tävlingens hemsida.

NCC ViaSafe kommer även att sköta avspärrningarna för tävlingen Velothon, ett internationellt cykellopp som hålls för första gången i Stockholm den 13 september. Avspärrningarna blir de största någonsin i Stockholms innerstad.

NCC ViaSafe är ett relativt nytt koncept inom NCC. Konceptet är en totallösning med en rad olika tjänster som tillsammans förbättrar trafiksäkerheten för både trafikanter och vägarbetare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Camilla Nilsson, arbetsledare, NCC Roads ViaSafe
Frida Panzar, Marknadschef, NCC Division Road Services

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC:s bildbank

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen inom bygg, fastighetsutveckling och infrastruktur i norra Europa med en omsättning på 57 Mdr SEK och 18 000 anställda 2014. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.

Taggar: