Ny marknads- och kommunikationschef på NCC Property Development

Annette Kaunitz tillträder som marknads- och kommunikationschef på NCC Property Development som därmed förstärker sin stabsorganisation ytterligare. Annette Kaunitz får uppdraget att utveckla kommunikationsarbetet i syfte att stödja affärsområdets affär.

Annette har arbetat med kommunikationsfrågor inom affärsområdet sedan i november 2011, och tillträder tjänsten som kommunikations- och marknadschef per den 1 maj 2012.

– Detta är en rekrytering av flera på kort tid i syfte att ytterligare förstärka och utveckla kompetensen inom affärsområdet. Med Annettes långa erfarenhet och passion för kommunikationsfrågor fortsätter vi att bygga ett starkt team, säger Joachim Hallengren, affärsområdeschef på NCC Property Development.

Annette kommer närmast från Fabege där hon innehaft tjänsten som kommunikationschef och medlem i koncernledningen. Hon får uppdraget att utveckla kommunikationsarbetet med utgångspunkt i affärsområdets affärför att skapa hållbara och attraktiva kommersiella fastigheter för kunden.

– Jag ser fram emot denna spännande utmaning. NCC är ett bolag som ligger i framkant i de viktiga hållbarhetsfrågorna, vilket är en solid grund för ett framgångsrikt kommunikationsarbete i fastighetsbranschen. Min ambition är att ännu tydligare koppla kommunikationsarbetet till kund- och affärsnytta samt att stärka relationerna med NCC Property Developments prioriterade intressenter och på så sätt stödja affärsområdets affär, säger Annette Kaunitz.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Joachim Hallengren, affärsområdeschef NCC Property Development. Telefon 0706-43 95 68

Annette Kaunitz, marknads- och kommunikationschef NCC Property Development. Telefon 0708-390 337

NCCs presstelefon 08-585 519 00 eller press@ncc.se

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press.

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2011  en omsättning på drygt 53 Mdr SEK och 17 500 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden, Baltikum och St Petersburg

Taggar: