Ny miljöchef på NCC Property Development

Veronica Koutny Sochman tillträder som ny miljöchef på NCC Property Development den 5 mars 2012. Hennes huvudansvar blir att fortsätta utveckla miljöfrågornas positiva effekt på affärsnyttan.

– Min ambition är att ytterligare förstärka och utveckla kompetensen inom affärsområdet. Med Veronicas djupa kunskap och långa erfarenhet av miljöfrågor från fastighetsbranschen bygger vi ett ännu starkare team. Hennes passion för miljöfrågor och dess effekt på affärsnyttan är en viktig egenskap i vår strävan att skapa hållbara och attraktiva kommersiella fastigheter för våra kunder, säger Joachim Hallengren, affärsområdeschef på NCC Property Development.

Veronica kommer närmast från NIRAS Sweden AB, där hon arbetat som kvalitets- och miljöchef. Utöver internt lednings- och verksamhetsutvecklingsarbete har Veronica ansvarat för konsultuppdrag inom miljöområdet bland annat för en rad myndigheter samt Sveriges Kommuner och Landsting. Under 2011 har hon projektlett Fastighetsägarna Sveriges arbete med utveckling av en standardmall för gröna hyresavtal.

– NCC har haft en ledande roll i fastighetsbranschens offensiva satsningar på miljöområdet under de senaste åren. Det ska bli oerhört spännande att fortsätta utveckla NCC:s miljörelaterade erbjudanden och bidra till att befästa Nordens position som en globalt ledande region inom miljöområdet, säger Veronica Koutny Sochman, tillträdande miljöchef på NCC Property Development.

En viktig målsättning för NCC Property Development är att fortsätta vara i framkant inom hållbarhetsfrågor och att ännu tydligare koppla miljöarbetet till kund- och affärsnytta. Miljöfrågorna har sedan länge legat högt på NCC:s agenda.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Joachim Hallengren, affärsområdeschef NCC Property Development. Telefon: 0706-43 95 68
Veronica Koutny Sochman, tillträdande miljöchef NCC Property Development. Telefon: 08-503 844 64
Annette Kaunitz, marknads- och kommunikationschef NCC Property Development. Telefon: 070-3102890
NCC:s presstelefon 08-585 519 00 eller press@ncc.se

NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing. 2010 hade NCC i Sverige en omsättning på drygt 26 Mdr SEK och cirka 9 000 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden, Baltikum och St Petersburg.

Taggar: