Nya varumärken till nya Triangeln i Malmö

NCC har tecknat ytterligare fyra hyresavtal i nya Triangeln i Malmö. Det är de internationella butikskedjorna Aldo och Solid som är nya i Sverige, Accessorize – ny för Skåne, samt klädbutiken Revival Store som flyttar in. Därmed har även uthyrningen av övre planet börjat.

De första som hyr in sig i gallerians övre plan är klädbutikerna Solid och Revival Store. Solid har många butiker i Danmark och Norge men ännu bara två i Sverige. Revival Store säljer flera internationella varumärken i Helsingborg och öppnar sin andra butik.

Den globala sko- och väskkedjan Aldo öppnar i bottenplanet. Den har ännu inga butiker i Sverige, men däremot i ett 70-tal andra länder. Accessorize är en annan internationell aktör med butiker i Stockholm, Göteborg, Linköping och som nu även öppnar i Malmö.

– När internationella kedjor väljer att öppna en av sina första svenska butiker i nya Triangeln, men också fristående modebutiker satsar här, så förstärks känslan att detta blir Malmös hetaste handelsplats, säger Ulrika Lindmark, projektchef på NCC.

Därmed är cirka 4 000 kvadratmeter uthyrda två år före invigningen. De fyra nya butikerna utgör cirka 550 kvadratmeter. Tidigare har även Brothers & Sisters, Lindex, Dressman, Cubus, Bianco, T*G*R, Doc Morris, Tele 2, Espresso House, Dialect, The Phone Family och restaurang Oriental tecknat avtal.

Gallerian på cirka 12 000 kvadratmeter rymmer ett 70-tal butiker och beräknas stå klar 2013. Den miljöklassas enligt BREEAM och byggs ihop med Triangelns Köpcentrum. Tillsammans bildar de Malmö innerstads största galleria på 36 000 kvadratmeter.

Projektet Triangeln är i miljardklassen och drivs i NCC:s egen regi. Det omfattar även kontor med 250 arbetsplatser, 200 lägenheter, garage för 400 bilar men även för cyklar.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ulrika Lindmark, projektchef, NCC AB, tfn 040-31 74 22 eller 070-531 74 22

Robert Hägg, marknadschef, NCC Property Development, tfn 08-585 523 72 el 070-817 23 72

NCC:s presstelefon: 08-585 519 00 eller e-post: press@ncc.se

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press

NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing. 2010 hade NCC i Sverige en omsättning på drygt 26 Mdr SEK och cirka 9 000 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden, Baltikum och St Petersburg.

Taggar: