Pressinbjudan – Första spadtaget för klimatsmarta Torsplan

NCC bjuder in media att bevaka byggstarten av den miljöklassade kontors- och handelsfastigheten Torsplan. Första spadtaget vid Solnabrons fäste tas av finansborgarråd Sten Nordin (M) och NCC:s koncernchef Peter Wågström tisdagen 11 oktober.

NCC Property Developments nya fastighet kommer att miljöklassas som excellent – den näst högsta klassningen enligt det internationella miljöcertifieringssystemet BREEAM. Lokalerna ingår i konceptet ”Future Office by NCC”, som är ett nordiskt koncernsamarbete med målet att skapa attraktiva och hållbara arbetsplatser för framtiden.

Fastigheten ska rymma 20 000 kvadratmeter kontorsyta och cirka 10 000 kvadratmeter handel och service i tre plan. Redan idag finns hyresavtal med Doc Morris, PrisXtra och Systembolaget. Förhandlingar med ett antal kontorshyresgäster pågår.

Media välkomnas till byggstart:

Tid: tisdag 11 oktober 2011, kl. 10.30
Plats: Korsningen Torsgatan/Norra Stationsgatan
Närvarande: finansborgarråd Sten Nordin, koncernchef Peter Wågström, m.fl.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Robert Hägg, marknadschef NCC Property Development
Telefon 08-585 523 72, 0708-172 372
NCC:s presstjänst: 08-585 519 00 eller e-post: press@ncc.se

NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing. 2010 hade NCC i Sverige en omsättning på drygt 26 Mdr SEK och cirka 9 000 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden, Baltikum och St Petersburg.

Taggar: