Pressinbjudan: Pressfrukost i Dome of Visions på KTH

Läs original

Den 15 september invigs Dome of Visions. En ny plats för samhällsbyggande, forskning, kultur, utställningar, samtal och debatter om en hållbar framtid. Välkommen på pressfrukost kl 8.00.

Dome of Visions är ett experiment och hållbarhetsprojekt i många dimensioner. I detta visionära miljöskal skapas ett rum för dialog och debatt kring innovation och hållbar utveckling inom en rad områden. Utställningar, debatter, seminarier och olika evenemang avlöser varandra under det kommande året.

Under pressfrukosten berättar vi mer om byggnaden, bakgrunden till projektet och aktiviteterna som kommer att genomföras under hösten. På plats finns Christina Lindbäck, hållbarhetschef på NCC, Katja Grillner, professor i Arkitektur och Dekanus för KTH, Charlotte Saltskog, programkoordinator och Björn Norberg, curator för Dome of Visions. Anmälan till pressfrukosten kl 8.00 görs här.

Datum:              15 september

Tid:                     08.00 – 09.30

Plats:                  Valhallavägen 79, KTH

8:00 – 8:30        Frukost

8:30 – 8:45        Christina Lindbäck och Katja Grillner berättar om Dome of Visions

8:45 – 9:00        Charlotte Saltskog och Björn Norberg berättar om höstens programinnehåll

9:00 – 9.30        Rundvandring och fotografering

Den 15 september kl. 12.00 – 14.00 invigs Dome of Visions av Peter Wågström, koncernchef på NCC och Peter Gudmundson, rektor på KTH. Välkommen att delta även då, tillsammans med politiker, representanter för näringslivet, branschen och högskolor. Anmälan till invigning kl 12 görs här.

Projektet drivs i samverkan mellan NCC och KTH. Övriga samarbetspartners är IVL Svenska Miljöinstitutet, Stockholms stad, Uniarts och Open Lab.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anna Trane, Press & PR-chef NCC 0708-84 74 69
Peter Larsson, pressansvarig KTH 076 050 69 60

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen inom bygg, fastighetsutveckling och infrastruktur i norra Europa med en omsättning på 57 Mdr SEK och 18 000 anställda 2014. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.

Taggar: