Snart fullt hus på klimatsmarta Ullevigatan

NCC Property Development har hyrt ut 92 procent av sin miljöanpassade kontorsfastighet på Ullevigatan 17-19. Huset ska stå inflyttningsklart till våren 2013 och redan nu finns det planer på ytterligare en fastighet.

– Den framgångsrika uthyrningen visar att vi lyckats väl med målsättningen att erbjuda kunderna moderna och attraktiva arbetsplatser när vi utvecklat fastigheten. Bra läge, högt ställda krav på arbetsmiljö och energieffektivitet är viktiga faktorer när företag söker kontorslokaler. Ullevigatan tillgodoser allt detta, säger Manne Aronsson, regionchef för NCC Property Development.

Intresset för Ullevigatan är stort och NCC Property Development har redan nu långt gångna planer på ytterligare en kontorsfastighet intill den nuvarande.

– Ullevi är ett område under stark utveckling och därför har arbetet med ytterligare en kontorsfastighet redan inletts, säger Manne Aronsson.

Nio företag har tecknat avtal om ungefär 13 000 av husets cirka 14 000 kvadratmeter. Bland hyresgästerna finns analys- och teknikkonsulterna WSP, Kriminalvården, operatörs- och systemintegratörsföretaget TDC, och sökkonsulterna Findwise. På bottenplanet kommer 7-Eleven att finnas samt en restaurang- och konferensanläggning som ska drivas av Sodexo.

Ur kommunikationshänsyn är fastighetens läge utmärkt. Ullevigatan 17-19 ligger intill Nya Ullevi, med promenadavstånd till Centralstationen. Både spårvagnar och bussar stannar intill fastigheten. Ullevigatan 17-19 blir en GreenBuilding-fastighet och miljöklassificeras för nivån Very Good enligt det internationella miljöklassificeringssystemet BREEAM. Lokalerna ingår i konceptet ”Future Office by NCC”, som är ett nordiskt koncept med målet att skapa en attraktiv och hållbar arbetsplats för kunden.

– Vi vill skapa lokaler som människor är stolta över att arbeta i. Våra hyresgäster har förstått att framtidens medarbetare väljer arbetsgivare med moderna och miljöriktiga arbetsplatser, säger Manne Aronsson.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Manne Aronsson, regionchef NCC Property Development. Telefon: 031-771 53 46
Robert Hägg, marknadschef NCC Property Development. Telefon: 08-585 523 72
NCC:s presstelefon 08-585 519 00 eller e-post press@ncc.se

NCC:s samtliga pressmeddelanden finns tillgängliga på www.ncc.se. NCC är ett av de ledande bygg- och anläggningsföretagen i Norden. NCC:s försäljning uppgick 2011 till hela 53 miljarder svenska kronor och företaget har 17 500 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer affärsfastigheter på utpräglade tillväxtmarknader i Norden, de baltiska länderna och i Sankt Petersburg.

Taggar: