Svante Hagman ny chef för NCC Housing

Svante Hagman har utsetts till chef för affärsområdet NCC Housing. Han tillträder den 1 februari 2011 och efterträder Peter Wågström som sedan tidigare utsetts till koncernchef för NCC.

Svante Hagman, född 1961, är civilekonom och har en MBA i internationellt företagande från Uppsala Universitet. Han är idag chef för Region Stockholm/Mälardalen inom NCC Construction Sverige. Svante Hagman har varit regionchef sedan 2004 och innan dess var han chef för marknads- och affärsutveckling inom NCC Construction Sverige. Han började på NCC som trainee 1987.

- Det ska bli spännande att jobba med ett av våra tillväxtområden samt med den internationella affären som dessutom bygger på väl fungerande samverkan mellan de byggande och utvecklande enheterna, säger Svante Hagman.

Region Stockholm/Mälardalen är den största regionen av fyra inom NCC Construction Sverige.

Affärsområdet NCC Housing utvecklar och säljer permanentboende, allt från villor och radhus till lägenheter i flerfamiljshus. Kunderna är både privatpersoner som vill köpa sin egen bostad, kommunala bostadsbolag, privata fastighetsägare och finansiella investerare. NCC Housing omsatte knappt 9 Mdr SEK 2009 och har cirka 1000 anställda. Svante Hagman kommer att ingå i NCC:s koncernledning och rapportera till koncernchefen.

Peter Wågström tillträder som koncernchef 13 april då han efterträder Olle Ehrlén, som går i pension.

För frågor, vänligen kontakta:
Svante Hagman., chef NCC Construction Sverige Region Stockholm/Mälardalen, 08 –585 520 86.
Annica Gerentz, kommunikationsdirektör NCC AB, 585 522 04
Magnus Jonsson, chef extern kommunikation och mediarelationer,  NCC AB, +46 (0)8 585 522 46, +46 (0)70 817 8711
NCCs presstelefon: 08-585 519 00
E-post: press@ncc.se

Informationen är sådan som NCC AB kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 14 januari 2011 kl. 09.00. Samtliga NCC:s pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2009 en omsättning på 52 Mdr SEK och 18 000 anställda.