Tomas Carlsson ny chef för NCC Construction Sweden

Tomas Carlsson, har utsetts till ny chef och vd för NCC Construction Sweden. Han efterträder Olle Ehrlén som utsetts till ny vd och koncernchef för NCC AB. Tomas Carlsson tillträder den 12 februari 2007.

Tomas Carlsson är 41 år, civilingenjör från Chalmers Tekniska Högskola och har Master of Business Administration (MBA) från Columbia University i New York och London Business School. Han är i dag chef för NCC Construction Sweden Region Väst med en omsättning på cirka 2,5 Mdr SEK. Tomas Carlsson började sin anställning i NCC 1991 och har haft ett flertal olika positioner inom NCC såväl inom olika affärsområden som på olika marknader. Han har tidigare bland annat varit verksam vid NCC-projekt i Indien och ansvarig för NCC Roads verksamhet i Polen, Baltikum och Sankt Petersburg.

− Tomas Carlsson har en gedigen utbildning och breda erfarenheter från olika verksamheter inom NCC. Han har en internationell bakgrund som gör honom synnerligen lämpad för att fortsätta driva förändringsarbetet och utvecklingen inom NCC Construction Sweden, säger Olle Ehrlén, tillträdande koncernchef i NCC.

För frågor, vänligen kontakta:

Olle Ehrlén, tillträdande vd och koncernchef NCC AB, tel +46 (0)8 585 51226
Tomas Carlsson, tillträdande affärsområdeschef NCC Construction Sweden,
tel + 46 (0)70 552 92 75
Annica Gerentz, informationsdirektör NCC, tel +46 (0) 8 585 52204, +46 (0)70 398 42 09