Turning Torso till Nacka i Stockholm

Det blev 60 000 kronor till BRIS efter en het budstrid om Turning Torso, främst mellan Göteborg och Stockholm. Lindqvist Bygg AB i Nacka Strand i Stockholm la det slutliga budet på LEGO-modellen. Pengarna går till BRIS arbete för att utöka sitt stöd till utsatta barn.

Både privatpersoner och företag har budat på LEGO-modellen som består av 25 000 bitar. Tack vare en hård slutstrid förra helgen ökade budsumman till det dubbla från fredagen till lördagen. Igår överlämnade NCC:s vd Peter Wågström tornet till vinnaren och pengarna till BRIS.

Byggföretaget Lindqvist Bygg la flera bud och blev till sist den som tog hem Turning Torso till Nacka Strand.

– Vi tyckte det var en rolig idé med ett varmt syfte. Att alla pengar går till BRIS känns fantastisk! Jag känner till deras arbete och vet att det verkligen gör skillnad. Turning Torso ska få en central plats på vårt kontor. Kanske fixar vi en legohörna bredvid - lek och konstruktion är utvecklande, säger Lindqvist Bygg AB:s vd Göran P Larson.

– 60 000 kronor betyder mycket för BRIS. Alla gåvor bidrar till att BRIS kan bli ännu mer tillgängliga för de barn som behöver oss, när de behöver oss, oavsett om de ringer, mejlar eller chattar. Ett stort tack till vår kreativa sponsor NCC och till budvinnaren, säger Thomas Örnebjär, sponsorchef BRIS.

NCC har ett rikstäckande sponsoravtal med BRIS för att förbättra jourtelefonens öppettider när barnen behöver de som bäst, som på natten och storhelger då fler söker hjälp.

– Ett stort tack till vinnaren och alla som deltog i budgivningen! NCC är glada att kunna hjälpa BRIS att samla in pengar till deras viktiga arbete för barn, och vi har samarbetat under ett år nu, säger Peter Wågström, vd för NCC AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Magnus Jonsson, ansvarig för extern kommunikation, NCC AB. Telefon 08-585 522 46

Heléne Tibblin, tf chef Insamling & Sponsring, BRIS. Telefon 070-160 88 33

NCC:s presstelefon: 08-585 519 00 eller e-post: press@ncc.se

Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press. NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing. 2010 hade NCC i Sverige en omsättning på drygt 26 Mdr SEK och cirka 9 000 anställda. NCC Construction Sverige bygger bostäder, kontor, vägar, anläggningar och övrig infrastruktur i Sverige.

Taggar: