NCG får order av Neova på beslutstödssystem

Report this content

IT-bolaget NCG Group har erhållit ett uppdrag av bioenergiföretaget Neova AB. Uppdraget innebär att NCG skall leverera beslutstödslösningar som innefattar budgethantering, prognoshantering, rapportering och analys.

De lösningar som NCG levererar till Neova är Navigator CPM-Suite 2007. Produkten är en helhetslösning likaväl som komponenterna kan användas som enskilda produkter. Användargränssnittet är Microsoft Excel där NCGs produkter adderas. Detta gör att användarna känner sig vana och att gjorda investeringar i program och kompetens för Microsoft Excel utnyttjas. I många fall kan befintliga rapporter och rapporteringsformulär användas och implementeringen av Navigator CPM-Suite görs direkt.

Neova är Skandinaviens ledande bioenergiföretag. Med produktsortimentet som omfattar pellets, oförädlade träbiprodukter, torv och värmeproduktion tillgodoses den svenska marknadens behov av bioenergi. Bland Neovas kunder finns allt från stora värmeverk och industrier till villaägare. Neova ingår i finska Vapo-gruppen, världens största torvproducent med en omsättning på 6 miljarder SEK.

– Marknaden för bioenergi är i stark tillväxt med stadigt ökad efterfrågan. För ett företag som Neova är det synnerligen viktigt att ha ett effektivt och smidigt system för kontroll och styrning. Vi valde NCG som leverantör då de förutom effektiva produkter även uppvisade en stor förståelse för vår verksamhet, säger Birger Sundström, CFO för Neova.

– Jag välkomnar Neova som ny kund till NCG. Vi ser framemot vårt fortsatta
samarbete, säger Oskar Kristiansen, VD för NCG-Group.

För ytterligare information:
Oskar Kristiansen, VD, NCG-Group, tel. mobil. 0733-307210
Birger Sundström, CFO, Neova, tel. mobil. 0703-391888

Besök även www.ncg-group.com och www.neova.se