NEC Display Solutions lanserar nästa generations laserprojektor för större installationer

Report this content

Stockholm den 16 mars, 2016 NEC Display Solutions Europe (NEC) presenterar nu sitt senaste flaggskepp inom laserprojektorer, PX803UL. Den nya PX-serien utnyttjar fördelarna med laser som ljuskälla tillsammans med professionella men enkla installationsfunktioner.

Laserprojektorn har flera användningsområden men lämpar sig bäst för stora lokaler, arenor, auditorium, museum och stora digitala skyltlösningar. Tack vare en ljusstyrka på 8000 ANSI lumen, bra färgåtergivning och signalstöd för 4K erbjuder PX803UL en professionell digital biografbildskvalitet.

PX803UL har en låg total ägandekostnad och kräver minimalt underhåll tack vare den unika tätningstekniken och det integrerade kylsystemet samtidigt som man erhåller en konstant hög bildkvalitet. I och med att NEC:s nya flaggskepp är baserad på laserteknik, innebär det att ingen lampa eller filter behöver bytas ut, samtidigt som projektorns ljuskälla får ett konstant ljusflöde och ökad livslängd på drygt 20 000 timmar. En viktig del i att hålla en låg ägandekostnad är projektorns låga strömförbrukning och att användaren slipper långa installationsprocesser.

”Vi ser att våra kunder vill ha en projektor som kan garantera högkvalitativa bilder med minimalt underhåll. Den typen av investeringar måste vara effektiva på lång sikt och ha en låg total ägandekostnad. Det är bland annat därför vi menar att laser är framtidens ljuskälla för projektorer”, säger Henrik Breda, Sales and Marketing Director på NEC Display Solutions i Skandinavien.

För mer information, vänligen kontakta:
Henrik Breda
Sales and Marketing Director på NEC Display Solutions Scandinavia
Telefon:+47 92 25 50 58, E-post: henrik.breda@emea.nec.com

Ann Kjellser
PR Manager EMEA, NEC Display Solutions Europe
Telefon +46(0)72 162 8719, E-post: ann.kjellser@emea.nec.com

För produkttester, vänligen kontakta:
Anders Svedberg, Geelmuyden Kiese
Telefon +46 (0)73 778 94 33, Epost: anders.svedberg@gknordic.com

Om NEC Display Solutions

NEC Display Solutions Europe GmbH är ansvariga för all verksamhet inom EMEA och har sitt huvudkontor i München, Tyskland. NEC Display Solutions är en av världens ledande tillverkare med störst bredd inom visuella lösningar på marknaden. NEC Display Solutions har förutom sin egen forsknings- och utvecklingsavdelning även tillgång till NEC Corporations tekniska kompetens och kunnande. Produktportföljen sträcker sig från instegsmodeller till professionella och specialanpassade LCD-skärmar till stora offentliga storformatsskärmar anpassade för Digital och Retail signage. NEC Display Solutions har även ett brett sortiment av projektorer som innefattar allt från bärbara enheter, projektorer för företag, projektorer anpassade för kontinuerlig drift, som till exempel PoS, till digitala biografprojektorer. Bernd Eberhardt är VD och koncernchef för NEC Display Solutions Europe.

För mer information, vänligen besök: www.nec-display-solutions.com/p/se/en/home.xhtml

Följ oss gärna via våra sociala medier: Facebook, YouTube, Twitter, LinkedIn och Google+.

Taggar: