Neckermann Nordic - ny researrangör i Sverige, Norge, Danmark och Finland

Report this content

Den tyska researrangören Neckermann Reisen gör nu entré på den nordiska marknaden under varumärket Neckermann Nordic. Redan i oktober kommer man erbjuda de nordiska länderna resor som till soliga Medelhavet, populära städer och sportresor. Det som framför allt utmärker researrangören är den höga kvalitén och servicenivån.

– Vi vet att ni i Sverige värdesätter hög kvalitet och service, vilket gör att vi tror att våra resor kommer att bli uppskattade här, säger Berk Ercan, ansvarig för Neckermann Nordic.

Neckermann Reisen grundades av Josef Neckermann i Tyskland redan 1963 och har sedan dess blivit en av Tysklands mest välkända reseförmedlare. Genom att erbjuda kvalitetsresor till överkomliga priser har företaget vunnit popularitet hos tyska familjer. Nu kommer arrangören till Sverige, Norge, Danmark och Finland under namnet Neckermann Nordic.

Redan från start erbjuder man ett brett utbud av populära semesterorter som Antalya, Rhodos , Kreta och Mallorca. Förutom solsemestrar kommer även stadsupplevelser och sportresor finnas med på menyn.

– Till vintern kommer vi att introducera ännu fler spännande destinationer som Hurghada, Gran Canaria och Dubai. Med vår långa erfarenhet och vårt starka fokus på kundnöjdhet är vi övertygade om att vi kan möta och överträffa förväntningarna hos våra nya kunder i norr.

För mer information om Neckermann Nordic och deras kommande erbjudanden, besök neckermann-nordic.se

Presskontakt:

Karin Ponthén, karin.ponten@nowaempower.se (+46)70 866 66 31

Clara Holmberg clara.holmberg@nowaempower.se (+46)73 142 27 34

Ursprungligen grundat som Neckermann Reisen av Josef Neckermann i Tyskland 1963, erbjuder researrangören Neckermann Nordic resor i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Neckerman Nordic har ett brett utbud av resor med allt från solresor till sport- och storstadsresor. Det som framför allt utmärker företaget är den höga kvalitén och den höga servicen.

Läs mer på neckermann-nordic.se