Nederman erhåller order värd över 30 MSEK från Bradken® i Queensland Australien

Nederman har tecknat avtal om att förse ett av Bradkens gjuterier i Queensland, Australien, med en komplett lösning för utsug och filtrering av rökgaser från ljusbågssmältugnar. Bradken® kontaktade Nederman för att få hjälp att utveckla en lösning för att reducera utsläppen vid deras gjuteri i Queensland.

“Bradkens order visar styrkan av vår närvaro och position i APAC-regionen och är en viktig framryckning på den växande Australiensiska marknaden. Vi är hedrade över att Bradken® visat erkännande för Nederman's expertis och ser fram emot att arbeta med dem i detta projekt”, säger Sven Kristensson, VD Nederman.

Bradken® är en global tillverkare och leverantör av olika förbrukningsartiklar och utrustning till gruv-, bygg- och järnvägsindustri, samt energiproducerande industri. Företaget är ledande inom stål- och järngjutning, med ett utbrett nätverk av 59 tillverknings-, försäljnings- och servicecenter över hela världen. Gjuteriet i Queensland tillverkar komponenter för bygg- och anläggningsmaskiner, t ex kopplingsdon, ok och larvfotskättingar.

Installation och driftsättning kommer att slutföras under fjärde kvartalet 2013

För ytterligare information kontakta:

Sven Kristensson, VD och Koncernchef Nederman

P-O Eriksson, VP Sales APAC
e-mail: po.eriksson@nederman.com

Fakta Nederman

Nederman är en världsledande leverantör av produkter och system inom området miljöteknik med fokus på luftfiltrering och återvinning. Våra lösningar bidrar till att minska miljöpåverkan från industriproduktion, skapa ren och säker arbetsmiljö samt öka produktionseffektivitet. Nedermans erbjudande omfattar allt från projektering till installation, driftsättning och service. Försäljning sker via dotterbolag i 30 länder samt agenter och distributörer i ett 30-tal länder. Nederman utvecklar och producerar vid egna tillverknings- och sammansättningsenheter i Europa, Nordamerika och Asien. Koncernen är noterad på Nasdaq OMX och har cirka 1850 anställda.

Nederman Holding AB (publ), Box 602, 251 06 Helsingborg. Organisationsnummer 556576-4205