Nedermans förvärv av Danthem Filtration är slutfört.

Den förvärvade verksamheten konsolideras i Nederman koncernen från och med dagens datum, 2010-04-30. Förvärvet innebär att Nederman Holding AB fördubblar sin verksamhet och blir den globala marknadsledaren inom industriell luftrening. Det förvärvade bolaget Dantherm Filtration är en ledande tillverkare av utrustning för industriell luftfiltrering. Dantherm Filtration omsatte under 2009 ca SEK 980 miljoner med 900 anställda och utgjorde före förvärvet ett affärsområde i den danska börsnoterade koncernen Dantherm A/S. Affären är presenterad närmare i pressmeddelande skickat 2010-03-26. Nederman kommer att kommunicera framtida effekter för koncernen i samband med kvartal 2 rapporten. Närmare upplysningar lämnas av Sven Kristensson, CEO Telefon 042-18 87 00 e-mail: sven.kristensson@nederman.se Stefan Fristedt, CFO Telefon 042-18 87 00 e-mail: stefan.fristedt@nederman.se För mer information se även Nedermans hemsida www.nederman.com Telefon 042-18 87 00 Telefax 042-18 77 11 Nederman Holding AB (publ), Box 602, 251 06 Helsingborg Organisationsnummer 556576-4205