CDON.com utökar sortimentet med produkter från Nelly.com och Heppo.com

CDON Group AB, Nordens ledande e-handelskoncern, tillkännagav idag att koncernens modesegment har lanserats på CDON.com. Kläder, skor och accessoarer från Nelly.com samt Heppo.com finns nu tillgängliga för CDONs kunder.  Därmed stärker CDON.com ytterligare sin position som Nordens ledande internetvaruhus samtidigt som Nelly.com och Heppo.com når ut till nya e-handelskunder i hela Norden.

Paul Fischbein, VD och koncernchef för CDON Group kommenterade: ”Vi är mycket nöjda

med att vi nu kan erbjuda CDON.coms kunder ett sortiment av moderelaterade produkter för dam, herr och barn från våra butiker Nelly.com samt Heppo.com. Samarbetet kombinerar styrkorna från de tre e-handlarna för att ge kunderna den bästa köpupplevelsen. Integrationen kommer pågå under de kommande månaderna och under 2013 kommer vi kunna presentera ett fullt sortiment av produkter på CDON.com”

”Vår strategi är att befästa CDON.com som Nordens ledande internetvaruhus. Genom att bredda utbudet stärks kunderbjudandet ytterligare, samtidigt som vi skapar förutsättningar för övriga gruppbolag att kapitalisera på CDON.coms ledande marknadsposition och höga trafikvolymer i Norden.”

CDON.com är Nordens ledande internetbutik med försäljning av hemelektronik, film, spel, musik, böcker, leksaker med mera. Butiken grundades 1999 och har utvecklats från att ursprungligen vara en skivbutik på nätet till att bli Nordens största e-handelsvaruhus.

Nelly.com är Nordens ledande internetbutik med försäljning av kläder, främst riktade mot en yngre kvinnlig målgrupp. Butiken förvärvades av CDON Group 2007 och har utvecklats från att ursprungligen vara en underklädesbutik på nätet till att bli Nordens största modeleverantör.

Heppo.com är en av Sveriges större internetbutiker för Dam, Herr och Barnskor på nätet med ett brett utbud produkter från välkända varumärken såsom Converse, Lloyd, Clarks, Allen Edmonds, Nike och Puma. Bolaget grundades av CDON Group i augusti 2010.

För ytterligare information besök cdongroup.com eller kontakta:

Paul Fischbein, Verkställande Direktör och Koncernchef

Tfn:                                                   +46 (0) 10 703 20 00

Tfn:                                                   +46 (0) 700 80 75 04

E-post:                                              ir@cdongroup.com, press@cdongroup.com

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.COM, BookPlus.fi, Lekmer.com), Mode (Nelly.com, Heppo.com, Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.se). Under 2011 genererade gruppen 3,4 miljarder kronor i intäkter. CDON Group är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Mid-cap lista under kortnamnet CDON.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som CDON Group ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 november 2012 klockan 09:00 CET.