CDON Group AB lanserar Bodystore.de i Tyskland

CDON Group AB, Nordens ledande e-handelskoncern, tillkännagav idag att de har expanderat segmentet Sport & Hälsa till Tyskland genom lanseringen av e-handelsbutiken Bodystore.de. Bodystore.de är en tysk systerbutik till svenska Gymgrossisten.com och erbjuder ett brett utbud av kosttillskott, träningskläder och träningsredskap.

Lanseringen av Bodystore.de på den tyska marknaden sker som en följd av Gymgrossistens framgångsrika expansion på de nordiska marknaderna som förutom e-handelsbutiken Gymgrossisten.com i Sverige även omfattar Gymgrossisten.no i Norge, Fitnesstukku.fi i Finland och Bodystore.dk i Danmark.

Bodystore.de erbjuder ett brett sortiment av internationellt ledande varumärken, ett tilläggssortiment bestående av tyska produkter och introduktionen av Gymgrossistens eget varumärke Star Nutrition, som har ledande position i Norden.

CDON Groups Sport & Hälsa segment redovisade en omsättningsökning med 32 % till 280 miljoner kronor för perioden januari-september 2011 jämfört med samma period föregående år, vilket bland annat är en effekt av pågående satsningar på geografisk expansion inom segmentet.

Paul Fischbein, VD och koncernchef för CDON Group, kommenterar: ”Lanseringen av Bodystore på den tyska marknaden ligger i linje med vår tillväxtstrategi att bredda vårt produktutbud, expandera våra verksamheter geografiskt och addera nya varumärken till vår portfölj.”

”CDON Group har en skalbar affärsmodell som möjliggör kostnadseffektiva lanseringar av våra e-handelsbutiker på nya marknader, något vi nyligen visade då vi lanserade modebutiken Nelly.com över hela EU. Vi är glada över att nu även ta steget utanför Norden med Gymgrossisten och vi ser fram emot att föra ut vårt erbjudande och vår köpupplevelse till nya kunder på den tyska marknaden.”

För ytterligare information besök cdongroup.com eller kontakta:

Martin Edblad, finanschef

Tfn:                         +46 (0) 700 80 75 03

E-post:                    ir@cdongroup.com

Pressfrågor:

Tfn:                         +46 (0) 700 80 75 04

E-post:                    press@cdongroup.com

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.COM, BookPlus.fi, Lekmer.com), Mode (Nelly.com, Heppo.com, Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.se). Under 2010 genererade gruppen 2,2 miljarder kronor i intäkter. CDON Group är noterat på NASDAQ OMX Stockholm Mid-cap lista under kortnamnet CDON.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som CDON Group AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 21 december 2011 klockan 13:00 CET.