• Nelly Group/

CDON Group har ökat innehavet i Tretti till 98,1 procent under erbjudandets slutliga acceptperiod

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras till eller inom Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Sydafrika eller Nya Zeeland.

CDON Group AB (publ) ("CDON Group" eller "koncernen") (Nasdaq OMX Stockholm Mid Cap: CDON), ett av nordens ledande e-handelsföretag, offentliggjorde den 28 april 2011 ett rekommenderat kontanterbjudande till aktieägarna i Tretti AB (publ) (”Tretti”) att överlåta samtliga aktier i Tretti till CDON Group till ett pris om 67,25 kronor per aktie (”Erbjudandet”). Erbjudandet fullföljdes den 30 maj 2011 och acceptperioden förlängdes i samband därmed till och med den 10 juni 2011. Under den förlängda och slutliga acceptperioden har ytterligare 69 112 aktier, motsvarande 1,3 procent av de utestående aktierna och rösterna i Tretti, lämnats in i Erbjudandet. Erbjudandet har därmed totalt accepterats av aktieägare representerande 5 044 712 aktier, motsvarande 98,1 procent av de utestående aktierna och rösterna i Tretti.

Likvid till de aktieägare som har accepterat Erbjudandet under den slutliga acceptperioden kommer att erläggas omkring den 17 juni 2011.

CDON Group ägde vid Erbjudandets offentliggörande inte, och har inte utanför Erbjudandet förvärvat, några aktier i Tretti.

CDON Group avser att begära tvångsinlösen av resterande aktier i Tretti i enlighet med aktiebolagslagen (2005:551) och verka för att aktierna i Tretti avnoteras från NASDAQ OMX First North.

För mer information besök cdongroup.com/kontanterbjudande eller kontakta:

Martin Edblad, finanschef
Tfn: +46 (0) 700 80 75 03
E-post: ir@cdongroup.com

Pressfrågor:
Tfn: +46 (0) 700 80 75 04
E-post: press@cdongroup.com

CDON Group i korthet

CDON Group är en av Nordens ledande e-handelskoncerner. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.COM, BookPlus.fi, Lekmer.com), Mode (Nelly.com, LinusLotta.com, Heppo.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och RUM21.se). Under 2010 genererade gruppen 2,2 miljarder kronor i intäkter. CDON Group är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Mid-cap lista.

Viktig information

Erbjudandet riktar sig inte till personer vars deltagande förutsätter att ytterligare erbjudandehandling upprättas eller registrering sker eller att någon annan åtgärd företas utöver vad som krävs enligt svensk rätt. Detta pressmeddelande, erbjudandehandlingen och annan dokumentation hänförlig till Erbjudandet kommer inte att distribueras och får inte postas eller på annat sätt distribueras eller sändas in i eller till något land där detta skulle förutsätta att några sådana ytterligare åtgärder företas eller där detta skulle strida mot tillämpliga lagar eller regleringar. CDON Group kommer inte att tillåta eller godkänna någon sådan distribution. Om någon söker acceptera Erbjudandet som ett resultat av att direkt eller indirekt ha överträtt dessa restriktioner så kan accepten komma att lämnas utan avseende.

Erbjudandet lämnas inte, vare sig direkt eller indirekt, i Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika genom post, något kommunikationsmedel som används vid nationell eller internationell handel eller vid någon nationell börs eller handelsplats eller genom något annat kommunikationsmedel (varmed förstås bland annat, utan begränsning, telefax, e-post, telex, telefon och Internet) i Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika, och Erbjudandet kan inte accepteras på något sådant sätt eller med något sådant kommunikationsmedel i eller från Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika. Varken detta pressmeddelande eller annan dokumentation hänförlig till Erbjudandet kommer att eller får postas eller spridas på annat sätt i eller till Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika. CDON Group kommer inte att redovisa någon likvid enligt Erbjudandet i eller till Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som CDON Group AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 14 juni 2011 klockan 8:00 CET.