CDON Group rivstartar julhandeln med Black Friday

Fredagen den 28 november inleds julhandeln i CDON Groups internetbutiker. Dagen kallas Black Friday och är den traditionella shoppingdagen i USA då julhandeln startar. CDON Group var en av e-handlarna som introducerade det amerikanska fenomenet i Norden förra året.

Black Friday är en viktig handelsdag i stora delar av världen. När CDON Group förra året lanserade Black Friday för att markera starten på julhandeln även i Norden gav det ett enormt gensvar från kunderna.

– Under Black Friday förra året fick vi 1.200.000 miljoner besök i våra butiker och vi sålde 180.000 varor, vilket är fler än två produkter per  sekund under hela dygnet. Våra butiker rivstartade julhandeln och kunderna fick en positiv upplevelse med fina erbjudanden, hög service och snabba leveranser. I år satsar vi på att bli ännu bättre, säger Paul Fischbein, VD och koncernchef på CDON Group

CDON Groups nio butiker CDON.com, Nelly, NLYman, Members, Gymgrossisten, Milebreaker, Bodystore, Lekmer och Tretti kommer även i år att ha unika Black Friday erbjudanden med prissänkningar och aktiviteter under hela dygnet. Även kapaciteten i butikernas kundservice och lager förstärks för att hantera de volymer som väntas under årets Black Friday.

Tfn: +46 (0) 700 80 75 04
E-post: press@cdongroup.com

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara en ledande e-handelsaktör inom konsumentvaror och livsstilsprodukter genom CDON.com, Lekmer, Nelly (Nelly.com, NLYman.com, Members.com), Gymgrossisten (Gymgrossisten.com/Gymsector.com, Bodystore.com, Milebreaker.com) och Tretti. I koncernen ingår även betaltjänsten Qliro. Under 2013 genererade gruppen 4,4 miljarder kronor i intäkter. CDON Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholms Mid-caplista under kortnamnet ”CDON”.