Förändring av antalet aktier och röster i CDON Group

CDON Group AB (publ) (”CDON Group”) meddelade idag att det sammanlagda antalet aktier i CDON Group per den 30 september 2013 uppgår till 100 688 186 varav 99 513 186 stamaktier och 1 175 000 C-aktier. Även det sammanlagda antalet röster uppgår till 100 688 186 (99 513 186, exklusive de 1 175 000 C-aktier i eget förvar som inte kan företrädas vid bolagsstämma).

Ökningen av antalet aktier och röster under september månad hänför sig till en emission av 700 000 C‑aktier som styrelsen, med stöd av bemyndigade av årsstämman 2013, beslutat om för att säkerställa framtida leverans av stamaktier till deltagare i CDON Groups prestationsbaserade incitamentsprogram.

För ytterligare information, besök cdongroup.com eller kontakta:

Nicolas Adlercreutz, CFO
Tfn:                       +46 (0) 705 87 44 88

Fredrik Bengtsson, Kommunikationschef
Tfn:                       +46 (0) 700 80 75 04
E-post:                  press@cdongroup.com, ir@cdongroup.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som CDON Group ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 september 2013 klockan 11:00 CET.

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.COM och Lekmer.com), Mode (Nelly.com och Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com och Milebreaker.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.com). CDON Groups internetbutiker attraherar årligen omkring 244 miljoner besök och mer än två miljoner unika kunder.