Nytt logistikcenter för Sport & Hälsa driftsatt

CDON Groups Sport & Hälsa segment har nu framgångsrikt driftsatt sitt nya logistikcenter i Trollhättan som servar segmentets tre internetbutiker Gymgrossisten.com, Bodystore.com och Milebreaker.com med lager, logistik och kundtjänst.

Flytten genomfördes på 49 timmar. Totalt fraktade 45 trailers närmare 1.500 pallar med fler än 1.500.000 artiklar till det nya lagret. Idag plockas och skickas samtliga order från det nya logistikcentret som är 12.700 kvm stort och sysselsätter 115 personer.

Therese Hillman, segmentschef för Sport & Hälsa inom CDON Group kommenterade: ”För tre år sedan dubblerade vi storleken på vårt tidigare lager, vilket vi nu växt ur. Den starka utvecklingen gör att vi nu ytterligare ökar kapaciteten, från 3.500 till 12.700 kvadratmeter. Vårt nya logistikcenter ger oss nya möjligheter att expandera, effektivisera och utveckla vår verksamhet.”

Engångskostnaderna hänförliga till flytten beräknas uppgå till drygt fem miljoner kronor, vilka påverkar segmentets resultat i det andra kvartalet.

Frågor från press, investerare och analytiker:
Tfn: 46 (0) 700 80 75 04
E-post: press@cdongroup.com, ir@cdongroup.com

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.COM och Lekmer.com), Mode (Nelly.com och Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com och Milebreaker.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.com). CDON Groups internetbutiker attraherar årligen omkring 244 miljoner besök och mer än två miljoner unika kunder.