Ola Strömberg utsedd till ny VD för CDON.com och Tretti.se

CDON Group AB (publ) (”CDON Group”), det ledande e-handelsbolaget i Norden, tillkännagav idag att Ola Strömberg utsetts till ny VD för dotterbolagen CDON.com (CDON AB) och Tretti.se (Tretti AB). Ola Strömberg kommer att ingå i CDON Groups koncernledning och efterträder Christian Eriksson, nuvarande VD för CDON.com och Tretti.se, med omedelbar verkan.

Paul Fischbein, koncernchef och VD för CDON Group kommenterar utnämnandet av Ola Strömberg: ”Jag är väldigt nöjd med rekryteringen av Ola Strömberg som ny VD för CDON.com och Tretti.se. CDON.com tar nu nästa steg mot att bli Nordens ledande fullsortimentsvaruhus på nätet. Ola Strömberg tillför den typ av ledarskap som krävs för att nå det ambitiösa målet. Han är en stark ledare med erfarenhet från att framgångsrikt drivit förändringsprocesser, framförallt i försäljningsorienterade organisationer.”

Ola Strömberg är född 1971 och kommer närmast från rollen som global VD för Europas ledande konsultföretag inom effektivisering av försäljning och ledarskap, Mercuri International Group. Ola har tidigare innehaft ett flertal ledningspositioner inom exempelvis Modern Times Group, Spray Ventures och Oriflame. Ola innehar akademiska examina från Lunds Universitet och University of Wisconsin.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som CDON Group ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 15 november 2013 klockan 06:45 CET.

För ytterligare information, vänligen se www.cdongroup.com, eller kontakta:
Paul Fischbein, VD och koncernchef
Tfn: +46 (0)10 703 20 00

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.COM, Lekmer.com), Mode (Nelly.com, Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com, Milebreaker.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.se). Under 2012 genererade gruppen 4,5 miljarder kronor i intäkter. CDON Group är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Mid-cap lista under kortnamnet ”CDON”.