Qliro Group har bytt företagsnamn till Nelly Group för att spegla sin nuvarande verksamhet

Pressmeddelande, Stockholm, 6 november 2020

Qliro Group har delat ut CDON AB och Qliro AB till sina aktieägare. Koncernen är nu renodlad och driver endast modebolaget Nelly. För att spegla sin nuvarande verksamhet har Qliro Group AB (publ) bytt företagsnamn till Nelly Group AB (publ). Idag tillträdde Kristina Lukes som VD på Nelly Group.

– Idag inleds en ny fas för koncernen med fokus på Nelly. Nelly är ett av Nordens starkaste varumärken inom mode för unga kvinnor. Vårt varumärke uppmuntrar unga kvinnor att fira att de är fantastiska och stärker dem att uttrycka sig med mode. Nelly.com är en modedestination med 119 miljoner besök per år, 1,3 miljoner följare i sociala medier och 2,1 miljoner kunder i Norden. Vi ser framemot resan som ett renodlat självständigt börsbolag. Detta kommer att bidra till vår synlighet och stärker oss för att utveckla Nelly ytterligare, säger Kristina Lukes, VD på Nelly Group.

Finansiell information samt information om bolagsstyrning finns på www.nellygroup.com.

Niclas Lilja, Investor Relations
+46 736 511 363
ir@nelly.com

Om Nelly Group
Nelly är ett av Nordens starkaste modevarumärken för unga kvinnor. Kärnan är det egna varumärket i kombination med digital försäljning direkt till vår målgrupp. Nelly har skapat ett starkt engagemang genom hög modegrad och digital marknadsföring. Bolaget har 2,1 miljoner kunder och omsätter 1,4 miljarder kronor per år. Nelly Group hette tidigare Qliro Group. Nelly Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm i mid capsegmentet med kortnamnet ”NELLY”.