• Nelly Group/

Qliro Groups dotterbolag Qliro AB har framgångsrikt emitterat efterställda Tier 2 obligationer om 100 miljoner kronor

Qliro Group AB:s helägda dotterbolag Qliro AB (”Qliro Financial Services”) har framgångsrikt emitterat efterställda Tier 2 obligationer (supplementärkapital) om 100 miljoner kronor för att diversifiera sin finansiering och optimera kapitalstrukturen.

Qliro Groups strategi är att driva Qliro Financial Services som ett självständigt företag. Emissionen möttes av ett stort intresse från nordiska institutionella investerare och är ett steg som ytterligare stärker Qliro Financial Services självständighet.

Obligationerna har en rörlig ränta om Stibor 3 månader + 6,75 procent per år och förfaller i september 2029 med första möjlighet till inlösen under september 2024. Qliro Financial Services avser att ansöka om notering av obligationen på Nasdaq Stockholm.

Carnegie Investment Bank agerade bookrunner i transaktionen och Cederquist var legal rådgivare.

För ytterligare information, besök www.qlirogroup.com, eller kontakta:
Niclas Lilja, Head of Investor Relations
Telephone: 0736511363
E-post: ir@qlirogroup.com

Om Qliro Group
Qliro Group är en ledande nordisk e-handelsgrupp inom konsumentvaror, livsstilsprodukter och närliggande finansiella tjänster. Qliro Group driver den ledande nordiska marknadsplatsen CDON.COM, modevarumärket Nelly.com och Qliro Financial Services som erbjuder finansiella tjänster till handlare och konsumenter. Under 2018 omsatte gruppen 3,2 miljarder kronor. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm i mid capsegmentet med kortnamnet ”QLRO”.