• Nelly Group/

Pressmeddelande, Stockholm, 19 maj 2020

Qliro Groups nuvarande finansdirektör Mathias Pedersen lämnar Qliro Group i november för ett annat uppdrag utanför koncernen. Från den 1 juni tills dess att han slutar kommer han att vara VD för Qliro Group.

Denna information är sådan information som Qliro Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 19 maj 2020 klockan 16.30.

Niclas Lilja, Investor Relations
Telefon: 0736 511363

E-post: ir@qlirogroup.com

Om Qliro Group

Qliro Group är en ledande nordisk e-handelsgrupp inom konsumentvaror, livsstilsprodukter och närliggande finansiella tjänster. Qliro Group driver den ledande nordiska marknadsplatsen CDON, modevarumärket Nelly.com och Qliro AB som erbjuder finansiella tjänster till handlare och konsumenter. Under 2019 omsatte gruppen 2,9 miljarder kronor. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm i mid capsegmentet med kortnamnet ”QLRO”.