• Nelly Group/

Telefonkonferens och presentation av resultatet för det tredje kvartalet och första nio månaderna 2014

CDON Group AB (publ.) offentliggör resultatet för det tredje kvartalet och första nio månaderna 2014 onsdagen den 22 oktober 2014 kl. 08.00 CET. En telefonkonferens kommer att hållas samma dag kl. 10.00 CET.

Paul Fischbein, VD och koncernchef för CDON Group och Nicolas Adlercreutz, CFO närvarar vid telekonferensen. Telefonnumret till telefonkonferensen erhålls vid anmälan. Anmälan för att delta i telekonferensen görs via nedanstående länk:

www.cdongroup.com/telekonferens

Det går också att se och höra telefonkonferensen via en webcast på CDON Groups hemsida:

www.cdongroup.com/webcast

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som CDON Group ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 oktober 2014 klockan 09:00 CET.

Frågor från investerare och analytiker
Nicolas Adlercreutz, CFO

Tfn: +46 (0) 705 87 44 88
E-post: ir@cdongroup.com

Frågor från press

Tfn: +46 (0) 700 80 75 04
E-post: press@cdongroup.com

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.com, Lekmer.com), Mode (Nelly.com, NLYman.com och Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com och Milebreaker.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com). Under 2013 genererade gruppen 4,5 miljarder kronor i intäkter. CDON Groups aktier är noterade på NASDAQ OMX Stockholm Mid-cap lista under kortnamnet ”CDON”.