NeoDynamics presenterar på Life Science dagen i Göteborg den 6 mars

NeoDynamics (Spotlight Stock Market: NEOD)

VD Anna Eriksrud presenterar bolaget på Life Science dagen på Wallenbergs konferenscentrum i anslutning till Sahlgrenska i Göteborg.

Life Science Dagen är ett samarbete mellan InWest Corporate Finance och nyhetsbyrån Finwire och kommer att livestreamas av Finwire TV, se länk www.lifesciencedagen.se

För ytterligare information vänligen kontakta:

Jörgen Vrenning, CFO/Investor Relations

E-mail: jorgen.vrenning@neodynamics.se

NeoDynamics AB (publ) är ett svenskt medicintekniskt företag inriktat på att förbättra diagnostik och behandling  av bröstcancer. Företaget har ett innovativt biopsisystem, NeoNavia®, som är i sen utvecklingsfas. Biopsisystemet är byggt på en patenterad mikropulsteknologi som baserats på tidig forskning vid Kungliga Tekniska Högskolan och Karolinska Institutet. Systemet är utformat för att erbjuda läkare och patienter en precis och vederhäftig vävnadsprovtagning med ett stort utbyte av vävnad och därmed bästa möjliga förutsättning för en korrekt diagnos. NeoNavia® utvärderas vid ledande kliniker i Storbritannien, Tyskland och Sverige. En kommersiell lansering beräknas ske under första kvartalet 2020.

www.neodynamics.se